Gå til innhold

Hvor mange slag per minutt??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange hjerteslag per minutt er det hos babyen deres. Hos meg var det i dag 155, og jeg fikk beskjed om det er litt høyt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var hos legen i dag og da slo hjerte til den lille 144 slag i minuttet. Men vet ikke hva som er "normalt", kanskje babyen din var veldig aktiv..da slår jo hjerte litt fortere:)

Skrevet

jeg var og hos legen i dag. slo 128. men 155 er jo ikke høyt det. jeg har vært oppe i 160, og det er helt innenfor normalen. Kommer litt ann på om barnet er aktivt eller rolig.

Skrevet

152 her.... Tror ikke 155 skal være så høyt....

Skrevet

Målte det hos JM i dag,og det var 140 slag i minuttet.

De 2 forrige gangene hun har målt det har det vært hhv. 140 og 144 slag i minuttet.

Skrevet

Jeg var hos jordmor sist fredag og da lå hjerterytmen på litt over 160. Det var visstnok altfor høyt, så jeg ble sendt på sykehuset. Måtte til ctg-registrering fredag, lørdag og søndag, men dem fant ingen "feil".

 

Venter jente og er i uke 36.

Skrevet

Jeg har også vært opp i 160 flere ganger,har ike fått noen komentar på det..Er det over 160 tror jeg at de ville ha sagt noe,det er da det kan begynne å bli litt "farlig"

Skrevet

Min baby har allltid hatt hjerteslag på mellom 150-160.... Det hadde forige mann også, men de er friske! Jordmor sier det er helt fint.. For et par uker siden derimot målte hun de til mellom 170-180 og det er høyt det! Da ble jeg sendt på ctg og var ikke særlig høy i hatten.. Men alt var bare fint med gutten, heldigvis!!!!

Skrevet

min lille ligger på mellom 136-144 slag pr minutt:)

Skrevet

Vår har vært på rundt 130 pr min

Skrevet

Vår har ligget mellom 138-145, men var på sykehuset i dag på en sjekk, og da hadde den et gjennomsnitt på 135. Lå nesten en time med den greia på.. Var nede i 124, og helt oppe i 178 da den var aktiv..

Spennende å se hva det blir..håper det blir snart.

Skrevet

Hjerteslaga til vesla er blitt målt til de 4 siste gangene 150 , 140 , 140, 150 :)

Det er det som står på helesekortet mitt :)

Skrevet

Mellom 130 og 140

Skrevet

Je har hele tiden hatt slag på 148 - 158.... og legen og jordmor har ikke nevnt for meg at det er for høyt... Det er bra og solide hjerteslag.... normalt ligger slagene mellom 120-160.

Skrevet

Heisann:-)

måler hjerteslagene hver uke. for 3 uker siden var de på 170, 2uker siden var de på 160 og i dag på 148. Da de var på 170 var det høyt, men ellers bra:-)

Skrevet

I går da jeg var hos jm var hjertelyd på 180 men gikk ned til 150, h*n var visst veldig i farta og da kan fosterlyden stige. Men, hva kan for høy hjertelyd indikere? noen som vet? ble litt bekymret...

Skrevet

Har ligget jevnt på 140-145 ved kontroll hos fastlegen. Men da måler de jo bare et kort øyeblikk. Har hatt 3 runder med CTG, og da måles hjerteslagene over en lengre periode. Det gir et litt riktigere bilde. Hos meg har da gjennomsnittet variert avhengig av hvor aktiv babyen var, men jordmor på sykehuset sa til meg at slagene fort kunne komme opp i 180 et øyeblikk uten at det gjorde noe, hvis det skyldtes aktivitet hos babyen. Men den skulle ikke ligge jevnt på 180 over lengre periode, da var det tegn på at babyen var stresset. Tror alt mellom 120 og 160 er helt normalt!

Skrevet

Trodde det var få slag i minuttet som var farlig, ikke mangen ?

Skrevet

For mange og for få er farlig.. For få,fordi da kan hjertet slutte å slå tilslutt,og for mange så er det vel fare for at hjertet går så fort at det tilslutt stopper.

Gutten min har mellom 130 og 140. Noen ganger høyere hvis han er veldig aktiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...