Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er nå 17 dager til termin,og gullet mitt sitter i sete.var til vending i går,men det lykktes ikke.både jordmor og lege anbefalte fødsel,bekkenet mitt er bredt nok og babyen i følge ul under gj snitt,men jeg holdt uansett på ks,tanken på setefødsel skremmer meg! fikk innvilget ks om 14 dager,men nå er jeg sånn i tvil! hva ville du valgt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ville prøvd setefødsel. Du kommer deg så mye fortere etterpå. Et keisersnitt er egentlig en ganske stor operasjon. Du må ligge flere dager på sykehuset, og være veldig forsiktig etter du kommer hjem. Hvis setefødselen går tregt, har du jo alltids ks som back-up. Det er lov å ombestemme seg underveis.

Skrevet

Jeg hadde også prøvd vanlig fødsel tror jeg.

Skrevet

prøv vanlig fødsel å se,formen er som regel mye bedre etterpå...men forstår veldig godt du er i tvil...er lett å gi råd,men ærlig vet jeg ikke selv hva jeg ville gjort.....

Skrevet

Hei.

Min har ligge i sete frem til tirsdag, da snudde han seg :-)

Men jeg gjorde meg noen tanker om sete...og..... jeg hadde IKKE født med han i sete. Er ganske sikker på det, selv om ved ks så har man det verre etterpå. Jeg var redd for komlikasjoner ved en sete fødsel og veldig AU AU AU! Mange grunner for min del til å evnt tatt ks.

Men det er klart det kan oppstå komplikasjoner ved ks, men jeg hadde gått for det!

Men heldigvis ser det ut som om jeg får en helt vanlig fødsel :-)

Lykke til!

Skrevet

Prøv å gå til akupunktør først for å hjelpe babyen til å snu seg selv. Det gjorde jeg. Jordmor konstaterte seteleie på onsdag, fikk time til vending på mandag. Hadde time til modningsakupuntur dagen etter jordmortimen. Fortalte akupunktøren om situasjonen, og han sa at det fantes punkt for å hjelpe til en naturlig snuing. OG babyen min hadde snudd selv da vi kom til time på mandag. Jeg var i uke 37.

Men jeg var innstilt på setefødsel dersom forholdene lå tilrette for det.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...