Gå til innhold

Sendt hjem med 5 cm åpning..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurer bare på hvor vanlig dette er.

Hadde rier i hele natta, åpningen var 3 cm da jeg kom inn på sykehuset kl 9 i går mårres.. og stoppet på 5 cm ca kl 13. Etter det dabbet riene bare mer og mer av, til de stoppet helt opp. Ble meget overrasket da de ville sende meg hjem. Er 37+6 i dag og er andregangsfødende.

Noen med erfaringer på hvor lang tid jeg kan forvente at dette skal ta før jeg "blir ferdig"... snakk om skuffelse :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble og sent hjem med min andre. Å fødde ikke lenge etterpå, snakk om timer, IKKE godta det, 5 cm er mye, ring opp og be om å få komme inn igjen..Er vannet gått? Be de om å ta de så du blir ferdig, evt få klyster på sykehuset, det kan få riene igang ijen!!!!!!!!!

Skrevet

Har ingne erfaring, men i og med at du er 2.gangs, så kan det vel ta kort tid fra 5 cm til full åpning. Tror det tar kortere tid om du er oppe og går og ikke ligger - sa iallfall det til meg under fødselen min, og jeg gikk fra 1,5 cm til full åpning på 3,5 time - hengende i en prekestol.

Skrevet

jeg ville da reist tilbake... jeg kom inn på føden m 3cm og 20 min etterpå var det full åpning og gullgutten født, og det som 1. gangs...

Skrevet

Var så skuffet da de sendte meg hjem.. prøvde å spørre om de kunne gi meg noe for å få fart på riene igjen, men det ville de ikke siden det enda er to uker til termin.. tok klyster på sykehuset i går da vi kom dit.

Forstår heller ikke at de sendte meg hjem med såpass stor åpning. Den siste jordmora som undersøkte meg, sa at jeg hadde 5 cm åpning uten å tøye mormunnen, og at den var tøyelig.. I tillegg sa de til meg da jeg kom i går at siden jeg er andregangs, så trenger det ikke være 10 cm før jeg kan begynne å trykke, siden mormunnen er mer ettergivende, 7-8 cm skulle visst være nok.

Er så redd nå for at vi ikke skal rekke frem i tide eller at f.eks mannen min ikke rekker å komme fra jobb..

Hilsen en frustrert HI

Skrevet

Forresten er vannet ikke gått.. men det måtte de ta med nr 1.

HI

Skrevet

uff...hadde blitt stressa eg og heller benket meg på gangen eller noe på sykehuset.. satt meg ned i korridoren eller noe... når vil de at du skal komme inn igjen då? hva sier mannen din? han burde i det minste være der med deg nå. masse lykke til!

Skrevet

noe nytt? er så spent:)

Skrevet

Nå er jeg såå lei.. Det skjer jo ingenting..

Noen gode råd for å få dette i gang igjen?

Snakket med min jordmor i dag, og hun mente at jeg burde holde meg hjemme og slappe av..

Hilsen en oppgitt HI

Skrevet

Dra med deg mannen inn på soverommet og ha sex! Det hjalp veldig godt hos meg da jeg strevde med å komme skikkelig i gang med lille-gutt..

Spermen inneholder et stoff som kan gjøre en moden mormunn enda mer moden og bevegelsene av at penis rører ved åpningen gjør også at saker kan komme igangn igjen. Det beste er om du får en orgasme i tillegg til sperm og samleie, for sammentrekningene orgasmen gir kan gå over til rier.

Stimuler brystvortene er også noe som kan fremkalle riene..

Lykke til!

Skrevet

5cm er jo mye.. Kan du ikke be dem ta vannet eller noe? Det er jo ikke prematurt tidlig, eller noe!

Så vidt jeg har forstått er 5cm aktiv fødsel, og da burde de jo .. gjøre et eller annet aktivt de også.

Merkelig.

Stå på krava!

Skrevet

Spurte om de kunne ta vannet, men det var ikke noe "væskepose" foran forsteret som var mulig å ta..

Spurte også om jeg kunne få drypp eller noe for å få rier igjen siden jeg har så stor åpning, men det nektet de å gjøre før termin..

Får prøve å få til noen runder med gubben i kveld..

Problemet er bare at jeg er så skuffet, føler meg nesten derprimert siden det ble på denne måten.. Det å bare være hjemme og ikke kunne dra noe sted hjelper jo ikke akkurat. Jordmor mente vi måtte skynde oss til sykehuset så snart noe skjer, så hun ville jeg skulle holde meg hjemme.

HI

Skrevet

Stakkars deg... føler med deg... Trøsten er vel kanskje at du ikke kan gå så lenge med så stor åpning... blir vel fødsel i løpet av en dag eller to - max?

Skrevet

Håper for all del det.. Men på sykehuset sa de at det kunne skje i kveld, om en uke ..

Venter bare på at gubben skal komme hjem nå, da får vi prøve alle triks vi kan komme på, tør ikke nå mens jeg er alene med dattera vår på 4,5 år.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...