Gå til innhold

1 legetime og jordmor (samme som 1 trimester)


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke min første time til legen før 19 juni,jeg er da 13+3 ca,er det sent å ha legetime? hadde jo en den 9 mai,men siden jeg begynte å blø dagen i forveien ble jeg bare sendt til ul,dette var ikke til fastlegen min,men en annen for jeg ville ha tidligere enn 19 juni. Etter der har jeg vært til den andre legen en gang,men det var bare for å forlenge sykmeldingen. Synes det er lenge å vente til jeg er 13+ før 1 ordentlige time,når er det vanlig å gå til jordmor?det er vel legen som henviser dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei du trenger ikke henvisning for å gå til jordmor du ringer bare helsestasjonen i din kommune og bestiller time selv=) er vanlig å gå til jordmor fra uke 12 men du får komme før viss man vil... de er mye bedre å prate med enn lege har mye bedre tid og kunnskap=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos lege ca 9+5, legen ville ikke ta noen blodprøver før litt senere. Prøvde å høre hjertelyd, men det klarte han ikke. Han sa jeg kom for tidlig. Fikk bare noen bøker. Har tatt blodprøver denne uke 12 -1. Skal til legen 13+2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å skrive at fra uke 12 kan kanskje man få høre hjertelyd viss livmora har vokst ut av bekkenet... jm har en duppler som de drar over magen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du er bekymret råder jeg deg til å ta UL bare for å slappe bedre av! Jeg har tok UL i uke 7 og så hjertet slo. Nå skal det litt til for at det ikke går bra sa legen da. Jeg har ikke legetime før 16+1. Legen hadde ikke tid før . Dårlig service når man er førstegangsfødende og usikker og bekymret for alt mulig. Vanlig å gå til jm i tillegg til lege? Hva gjør jm som ikke legen gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JM gjør det samme som legen, bare at hu har myyyyye bedre tid:) Gjør hvertfall min. Hun tar blodprøver f.eks, men veit det er JM som ikke gjør det... Da må du til legen, el hvertfall laben på legekontoret å ta blodprøver... :)

 

Har time hos JM når jeg er 13+2, og det blir første kontroll. Gjør meg ingenting å vente til da, for det er liksom så lite som kommer ut av kontroll før det... Føler jeg da... Er selvsagt individuelt:)

 

Jeg bruker kun JM, gidder ikke stresset til legen.... Komme seg fortest mulig ut så han får tatt neste pasient... Nei takk... Går til ei med bedre erfaring innenfor svangerskap, og som kan svare deg og henvise deg like mye eller mer enn legen. Hehe... Tror jeg har fått sagt hva jeg mener nå... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...