MALENA26 Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 Hvor lenge må man vente og utføre 3 keisersnitt? Er det stor fare for kan sprekke? Jeg planlegger og bli gravid men legen min sier at det er stor fare med keisersnitt fordi livmoren kan sprekke? Betyr det at jeg kan ikke ha flere barn?
2gutter&2jenter Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 Min tante fikk fire barn, alle med keisersnitt. Har hørt at øvre grense er 3. Men hun sprakk ikke.
mamma til 3 Skrevet 25. mai 2007 #3 Skrevet 25. mai 2007 Alle mine har kommet ut med keisersnitt. Det som kan være farlig når du har tatt to keisersnitt er å forsøke å føde nr tre normalt. Da kan i værste fall livmoren sprekke under veene (skjelden, men ikke så greit når det skjer). Du kan spørre etter operasjonsbeskrivelsen fra det siste snittet, for å se om du hadde spesielt tynn og skjør livmor. I så fall bør man ta keisersnitt før man får den første veen. Men alt dette vet jo de som jobber på fødeavdelinger (men kanskje ikke alle på helsestasjonen...) Jeg har aldri fått noe minimumstid å forholde meg til, så mine er relativt tette. Men da jeg skulle ha nr tre spurte de forsiktig om jeg ville steriliseres med det samme de var inni der:o) Lykke til.
MALENA26 Skrevet 26. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. mai 2007 Jeg ble veldig glad for trøstet jeg fikk dem mammar til 3. Så det betyr at det blir ikke farlig og bli gravid, men det som blir farlig det er veen.men jeg skal jo føle etter det og blir under god oppføling under en plannlagt keisersnitt , så tror nok det kommer til og gå bra. Ok ikke minst hvis jeg venter 4 til 5 år for neste keisersnitt. Jeg vil ikke ha barna tett sammen med nr. 3 så jeg venter:) Men tusen takk for gode råd og svar. jeg setter stor pris på det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå