Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt mye forstoppelse i svangerskapet, men nå er det helt forferdelig. Har ikke vært skikkelig på do på 2 uker.

Hadde liknende forstoppelse etter en ryggoperasjon en gang, og da var oljeklyster det eneste som hjalp til slutt.

Nå har jeg tatt Lactulose i 4 uker, tatt laxabon-dråper i en uke, prøvd miniklyster (miniklyx tror jeg det heter) og tatt fiber. Jeg drikker 2-3 liter vann om dagen og drikker biola daglig.

Spørsmålet er; kan jeg ta sjansen på å ta oljeklyster nå som jeg er SÅ gravid som nå???

Jeg er ganske desperat her;=(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, stakkars deg- høres ikke bra ut! Det verste som kan skje hvis du tar klyster, er jo at du setter igang fødselen, da. Og det er vel ikke så ille med bare noen dager igjen til termin?:-) Noen jordmødre anbefaler jo klyster for å få fortgang i fødselen..

Skrevet

Spis kiwi. Det er faktisk veldig lakserende.

Skrevet

Men jeg hadde tatt en rask telefon og prata med jordmor/ lege, tror jeg. For å være på den sikre siden...

Skrevet

På apoteket har de noe som kalles dupalac. Det gjorde susen for meg en gang jeg hadde hatt forstoppelse i 20 dager.

Det er ikke så veldig godt å drikke da.VELDIG søtt.Men går jo an å ta et glass juice eller noe etterpå. Må sikkert drikke det noen dager,men det hjelper.

Skrevet

Ringte føden, men de anbefalte det ikke. Men- jeg tester det antakeligvis i kveld uansett. Må bare få orden på det, siste del av svangerskapet er slitsomt nok som det er, om man ikke skal ha mageknip i tillegg.

OG- om fødselen skulle bli satt igang så er det ingen krise.

Skrevet

Takk for svar!

Skrevet

Huff da, det hørtes ikke godt ut:( Dumå passe på å drikke masse når du tar laktulose, ellers virker den mot sin hensikt. Du har jo termin snartkan ikke skjønne at du ikke kan ta oljeklyster,

Skrevet

Er du dritt lei "Millamia"? Jeg og, også har jeg forstuet den ene foten min!

Skrevet

Halleluja, jeg er så lei. Fatter ikke at det er muuulig!!!

Tok forresten oljeklyster i sted, og det satte fart på sakene. Men ikke fødselen, Babyen har nok bestemt seg for å sitte der så lenge den kan.

Føler meg uansett myyye lettere nå, kanskje jeg ligger under 80-tallet fremdeles, hehe.

Hvordan klarte du å forstue foten? Stakkars liten(store for tiden) elinelinea.

Skrevet

Prøvde oljeklyster, og det funket kjempebra! Har ikke satt igang fødsel enda ihvertfall. Det viktigste nå er at jeg føler meg 10 kg lettere.

Skrevet

Et lite tips, kanskje ikke så lett å få satt på seg selv, men... Grønnsåpe kan fungere bra. Det måtte jeg ty til en gang, etter å sittet med tidenes forstoppelse og nesten besvimte av smerte. Ta en sprøyte (uten nål!), og sprøyt inn. Nokså ubehagelig, men det funket. Du bør kanskje høre med legen om det er trygt å gjøre mens man er gravid, men det er det eneste tipset jeg har. Og sviskejuice...

Skrevet

Det skal jeg teste neste gang;=))

Skrevet

Gå på apoteket og kjøp lakrisdrops. De er i små runde bokser og koster ca.kr.30,-, i tillegg er de sukkerfrie (tror de er danske). Veldig effektivt.

Skrevet

Ville ikke hatt grønnsåpe i tarmen, såpe på slimhinner er ikke bra! Ville holdt meg til oljeklyx jeg, litt tryggere og garantert mindre svie og trøbbel etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...