Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 noen som vet rutiner på riksen angående vending av babyn(seteleie her)og valget av keisersnitt eller fødsel.kan man bestemme selv?og når gjør dem ks angående termin dato...en uke før eller?takk for hjelpen jenter
mari~m/ lillebror. Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 aner ikke selv, siden jeg er fra vestlandet. men dytter deg opp.
julisol Skrevet 24. mai 2007 #3 Skrevet 24. mai 2007 Hei! Vet ikke helt hvordan det er med vending av barnet på Riksen. Noen steder prøver de å snu barnet en-tre ganger, avhengig av risikoen for at navlesnoren havner på feil sted. Hvis barnet fortsatt blir liggende i seteleie kan du ønske keisersnitt, og du blir hørt på det. Jeg hadde en uke praksis på føden på Riksen for 4 år siden. Da var jeg med på en vaginal setefødsel. Før det ble gitt klarsignal til vaginal fødsel ble det tatt røntgenbildet av bekkenet til mora for å forsikre seg om at åpningen var stor nok til at ungen kunne komme seg ut den veien. I dette tilfellet ønsket moren å føde vaginalt selvom det var første fødsel. Tøff jente!! Det var mange hvitkledde til stede og de passet ekstra godt på mor og barn under hele fødselen, og det gikk veldig greit!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå