Gå til innhold

Hvordan snakker Gud til dere?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei.Jeg er kristen å tror på Gud men hver gang jeg ber så føler jeg at jeg snakker til meg selv?eller at noe inni meg sperrer litt fordi jeg har aldri merket noe tilbakemelding.Noen sier gud snakker til dem.Hvordan.??Jeg kjenner en god varme i hjertet når jeg tenker på gud å jeg føler han er der på et vis.Jeg har mistet 5 barn 2 av dem langt ut i sv skapet.Har et barn som lever.Etter dette vil jeg tro at det finnes en himmel å jeg har på en eller annen måte fått svar på det inni meg.Men forstår ikke hvordan jeg skal kommunisere med Gud.Tror dere jeg ennå er litt sint uten at jeg vil det å at det er det som sperrer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler sånn med deg, og vet ikke helt hva jeg skal svare deg. Men jeg er i hvertfall sikker på at barna dine er i himmelen, og at de er lykkelige. Og at du skal få treffe dem igjen en dag og holde rundt dem (vi skal være åndelige LEGEMER i himmelen).

 

Jeg har selv mistet, men heldigvis tidlig i svangerskapet.

 

Det kan godt være at du er sint, det er da forståelig!! Men Gud tåler ditt sinne, det er jeg helt sikker på!

Har du forsøkt å fortelle ham det når du ber? At du egentlig er sint på ham, fordi du har mistet så mange. Og at du ikke forstår hvorfor, og at det kjennes urettferdig at andre blir gravide på et blunk mens du må slite slik.

 

Det er slett ikke alltid jeg føler at bønnene mine når fram. Jeg har opplevd for mye tøft til det. Men jeg VET at Gud hører. Så får jeg bare prøve å hvile i det, og fortsette å be.

 

Mange gode tanker fra meg

Skrevet

Hei

Føler veldig med deg må jeg få si først...

 

Når det gjelder å snakke med Gud så kan jeg prøve å fortelle litt om mine erfaringer.

 

Som nyfrelst 18 åring så fikk jeg oppleve å svømme i et veldig nærvær av Gud.Det skjedde etter at jeg hadde begynt å BEKJENNE meg som en kristen.Det var et nærvær av en person som satt ved siden av meg i rommet og Hans navn er Jesus:)Kan beskrives som en overnaturlig FRED og omsluttende KJÆRLIGHET og TRYGGHET.Det var alltid slik når jeg satte meg ned for å søke Jesus, og jeg kunne snakke med Ham , utøse mitt hjerte for Ham om alt jeg tenkte på og alt som bekymret med visshet om at Han hørte hva jeg sa og med trygghet om at Han svarte meg.

 

 

Senere i livet så har det vært mye motgang og ting som har trykket meg ned, omstendigheter, og en periode så følte jeg at jeg ikke kunne kjenne Guds nærvær så sterkt lengere.

Det var rett og slett mangel på undervisning om hva jeg ER I KRISTUS, og mangel på dette førte meg inn i fordømmelse , noe som gjorde at jeg ikke så lett kunne slappe av og være i Guds nærvær og frimodigheten til å be ble også mindre.(romerne 8)

Det var også manglende undervisning om at det finnes en motstander i denne verden og informasjon om hvordan man skal beseire denne motstanderen.(efeserne6)

For meg så kom nærværet tilbake igjen sterkt når jeg fikk denne undervisningen, så det kan være lurt å oppsøke en menighet hvor det er bra undervisning om SANNHETEN i bibelen.Ellers så finnes det jo gode bøker i kristne bokhandlere som kan være en hjelp.

 

Jeg har alltid bedt mye til Jesus og har oppdaget at det er en nøkkel når alt virker stengt, det går ann å be seg til frihet.

 

En annen nøkkel er å bare rett å slett sette seg ned å lese ORDET.Har nemlig erfart at det er stor salvelse over Guds ord og når jeg leser ordet med hodet og hjertet så kjenner jeg Guds nærvær.

Det er også noe fantastisk med å lese ordet for i gjennom ordet SÅ .....kan Gud tale til deg........

Med meg er det sånn at Gud kan minne meg på steder jeg har lest i bibelen i forskjellige situasjoner, og når jeg da slår opp på de stedene i bibelen som Han har minnet meg på så kjenner jeg stor salvelse(nærvær) og vet at det var Gud som talte.Ordet er da en sanksjon inn i situasjonen.

 

Okei da har jeg fortalt litt om mine erfaringer, håper det er lettfattelig og kan være til hjelp.

 

=0

 

 

 

Skrevet

Jeg tror Gud kan tale til oss på flere måter. Gud taler til meg av og til og da er det som en stemme i hjertet mitt, som ikke er som en vanlig stemme heller.

 

Noenganger kan Gud tale til oss gjennom sitt ord. Jeg vil råde deg til at når du skal lese Bibelen så be først om at Gud må tale til deg gjennom det du leser :)

 

Kan være Gud har talt til deg allerede, bare du ikke la merke til det, men etterhvert vil du lære å kjenne hans røst ;) Skal be for deg før jeg legger meg i kveld om at Gud må tale til deg! ;)

 

Klem

Skrevet

Hei igjen

 

Lovsang og tillbedelse er også en fantastisk mulighet til å kjenne Guds nærvær og åpne seg sjøl i bønn og kommunisere med Jesus-

Kan synge en god gammel salme eller en mer moderne lovsang-samme det- bare det er fokus på Jesus

=)

 

Skrevet

Tusen takk for mange flotte svar alle sammen.Det gjorde meg virkelig godt.Skal be for dere også.Jeg ber til gud hver gang jeg er på kirkegården å besøker barna mine.Skal ikke være redd for sinnet mitt lenger å heller si det som virkelig er på hjertet mitt når jeg ber.Jeg vet at gud elsker meg å jeg han men det har vært den følelsen av takknemmlighet for at barna mine er i himmelen å det å ikke såre gud???Skammer meg over bitterheten kanskje.Tenker litt høyt jeg...Dere hører nok mer fra meg for det var utrolig godt å endelig få det ut.Takk.

Skrevet

Det er helt lov til å være ærlig med Gud. Han er din far og han har enorm omsorg for deg.

Skrevet

Fokus på Jesus, kjære bubbel? Den Hellige Ånd er like mye Gud h*n som Jesus er, og har fått en eneste helg i året for å være litt i fokus. Så det synes jeg h*n bør få lov til akkurat nå.

Skrevet

Den Hellige Ånd vil alltid forherlige Jesus uansett =)

  • 4 uker senere...
Skrevet

Hehe.. flere her som skulle hatt slike piller tiril ;-)

Kanskje du har noen å dele ut?

Skrevet

jadda, æ har gule og blå og grønne, noen e både gule og grønne eller blå og røde! Kom å få!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...