Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 bf kom idag å sa han ville ha pappapermisjon.. har han rett på permisjon når jeg har hovedomsorgen? (vi har delt foreldreansvar) viss han skal ha permisjon blir vel min kortere?
St.Sunniva Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 Har dere 50/50 omsorg, eller har han det som er "vanlig", altså 1 dag i uka og annenhver helg. Jeg har sistnevnte, og pappaen har iallefall ikke her krav på permisjonen....Jeg har jo fått tildelt alt til meg, og det er kun jeg som kan si at han evt kan få ta sine uker.
Tiril_Sofie Skrevet 24. mai 2007 #3 Skrevet 24. mai 2007 Jeg har også lurt på det. Sønnen min er bare 5 mnd så faren har han 2 timer en dag i uken og er på besøk hos oss 2 timer en annen dag i uken. vi skal ikke ha "vanlig" samvær før han er over 1 år. Da er det sånn at jeg må gi ham av min permisjon? Å viss jeg sier nei får han ikke? Har jeg forstått det rett??
St.Sunniva Skrevet 24. mai 2007 #4 Skrevet 24. mai 2007 Det er riktig...Jeg har jo i utgangspunktet fått hele permisjonen, så de kan ikke ta den fra meg uten at jeg samtykker.
Tiril_Sofie Skrevet 24. mai 2007 #5 Skrevet 24. mai 2007 Nå ble jeg glad:) har ordnet bh,plass og begynner ikke på jobb igjen før i januar. Har tatt en mnd ekstra permisjon uten lønn, har ikke råd til mer enn det. Ble litt redd at han bare kunne komme å ødelegge alle planene mine..
St.Sunniva Skrevet 24. mai 2007 #6 Skrevet 24. mai 2007 Har han sagt han skal gjøre det? Eller er du bare føre var?
Tiril_Sofie Skrevet 24. mai 2007 #7 Skrevet 24. mai 2007 han har sagt at han vil ha pappaperm. når det nermer seg jul..
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #8 Skrevet 24. mai 2007 Hadde han da tenkt at han skulle ta over ungen i 6 uker eller tror han bare at han skal få ordnet seg betalt ferie? Han har ikke rett på det når dere ikke bor sammen og ungen er så liten.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #9 Skrevet 24. mai 2007 jeg har aldri hørt noe verre... seriøst... "skal han bare komme å ta av permisjonen MIN"... går det an? syns det er helt horibelt om barnefaren ikke kan få ha permisjon fordi dere ikek bor sammen.., hører jo om mange som leverer barna sine i bhg og dagmamma som 10-12 mnd gamle... hvorfor kan de ikke være hjemme med pappaen sin i stede? slik at de kan få danne et trygt og godt forhold? jeg har sambo..han hadde 5 uker pappa perm da jeg begynte å jobbe... de hadde KJEMPE godt av det begge to.. datteren min har alltid vært en kjempe mamma dalt.. men plutselig ble pappaen mye mer akseptert... de stor koste seg hjemme begge to... gi barna deres en sjanse til å få et fint forhold til pappaen helt fra starten av
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. mai 2007 #10 Skrevet 24. mai 2007 familievænkontoret frarådet meg og gi pappaen sine 5 uker pga at det ble så mye for barnet og forholde seg til. husk at der samboeren din har sett barnet vær dag og hele helgen vær helg (sån nesten ihvertfall) har kansje pappaene her sett dem 2-3 dager i uka. hun sa også at det kunne bli mye konflikter av og la pappaen ha disse ukene. Hva skjer om han blir syk? forsjover seg? skal du blir helge mamma? eller skal pappaen fungere som en barnehage? hvordan skal dere da venne barnet til barnehage? skal pappaen ta seg av dette i permisjonstiden sin? det kan jo hende dere får det til og fungere kjempe bra. så dere må jo nesten se an deres sitvasjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå