Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 jeg fikk høre for noen dagenr siden at gravide ikke skal spise skallet på epler, selvom man vasker og tørker dem godt etterpå. noen andre som har hørt noe om dette ? jeg har nemlig spist epler med skall gjennom hele svangerskapet sålangt. og jeg er ikke av den hysteriske typen som hører på all skremselspropagandaen. men det er visst stoffet som eplene sprayes i som ikke er så bra. takker for svar.
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 har aldri hørt om det iallefall=) vasker dem godt å tørker dem bare...
enpå3ogenpå1 Skrevet 24. mai 2007 #3 Skrevet 24. mai 2007 jeg tror helt sikkert vi kan spise epler med skall, jeg gjør ihvertfall det. Fikk endel info hos jordmor i dag, og hun nevnte ikkeno om det. Bare spis mye frukt og grønt - men vask det godt først selvsagt.
Trixie skal ha nr. 2 Skrevet 24. mai 2007 #4 Skrevet 24. mai 2007 Jeg har litt dilla på epler for tiden og spiser ca 2 epler om dagen..Har ikke skrelt dem, men vasker og skyller dem da...Har ikke hørt dette om skallet, og sprøytemidlene får man vel vasket av??
sofia får lillesøster 13.12 Skrevet 24. mai 2007 #5 Skrevet 24. mai 2007 Jeg har hørt at det er umulig å få skylt bort sprøytemiddelrester ordentlig, og at man må fjerne skallet for å være sikker på å ikke få det i seg. Så det er nok derfor!
"husmor"med lille Nora Skrevet 24. mai 2007 #6 Skrevet 24. mai 2007 eg spiser epler med skall;) vasker dem godt og tørker av dem etterpå i følge JM er ikke det noen problem;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå