Gå til innhold

strekkmerker??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er nå i uke 38 og har ennå ikke fått et eneste et. er det noen her som har fått det?? venninna mi sa at hun ikke fikk det før siste uka før termin, så de kan jo fortsatt komme. hadde skikkelig "mareritt" i natt om at hele magen min var et stort strekkmerke. vet jo at det er normalt når man er gravid, men kan ikke akkurat si at jeg ønsker meg det. har vært flink med å smøre magen hverdag men en fet hudkrem med vitaminE, og samboer masserer magen ca annenhver dag med jørdnøtt olje. noen som har erfaring fra tidligere svangerskap om dette funker eller om det bare er "falsk trygghet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går inn i uke 40 imorgen og har ikke fått noen før denne uken......men klager ikke. Det er kun antydning til noen bittesmå rundt navelen og helt nederst på magen.......

Men hadde jo håpet de kunne holde seg borte når de ikke hadde kommet før nå hehe!

Smører også magen morgen og kveld med god krem. Jaja....noe må vi jo ofre*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg var kjempe heldig og slapp unna, men nei, nå i uke 39 kom de alle sammen og bombaderte magen min!! Vondt er det også, det svir i huden:( Har smørt meg med dyre kremer og oljer under hele svangerskapet.Men men vi kan ikke styre alt..bare den ungen kommer ut snart..tihii:) så er alt bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ingen strekkmerker i første svangerskap, og ved kontroll i uke 32 sa legen denne gangen at jeg "var velsignet med fin hud." Uka etter kom de; store og mørke... Men jeg får vel bare bli vant til dem:). Har smørt mye mer i dette svangerskapet enn i forrige til og med -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har erfaring med tanke på arv?? mamma har tre "usynlige" strekkmerker etter to svangerskap. de jeg kjenner som har mye strekkmerker har mammaer med mye strekkmerker. er det bare tilfeldigheter eller er det noe i det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma hadde ikkje strekkmerker, men eg har fått.. Og eg har smurt meg litt på trass fordi svigermor meinte det hjalp (det gjorde det jo ikkje, akkurat som eg trudde, men no har eg iallefall gjort som ho sa *hehe*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke fått et eneste strekkmerke, har 2 uker igjen til termin. Har ikke smurt meg med noe som helst underveis i svangerskapet, har ikke tro på at dyre kremer hjelper noe særlig (dessuten fulle av konserveringsmidler og parfyme..). Men det er min mening, da! Får håpe det ikke kommer nå de siste ukene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi fekk ingenting før ho gjekk 13 dagar på overtid, då kom dei PLUTSELIG! Men eg har heller ikkje trua på kremer eller noko, eg har smurt meg berre for å kunne seie til svigermor at JA, eg har smurt meg, og JA eg har fått strekkmerker likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurte meg jevnlig i begynnelsen, mest på grunn av tørr hud. Har aldri hatt tro på de kremene, siden strekkmerker kommer under overhuden, og kremer ikke kan trenge ned dit. Jeg fikk strekkmerker på brystene da jeg gikk på ungdomsskolen, så huden min er bare sånn. (har til og med tre strekkmerker på hvert kne) Så omkring mars kom det, over natta, masse strekkmerker på undersiden av magen. Jeg har ikke lagt veldig på meg heller, så det kan ikke skyldes på vektøkning heller... Storesøstra mi reagerte høylytt da hun så dem, så ille er det, men det skal sies at hun har ingen referanser til gravide OVER HODET. (ok, ble litt irritert ;) Siden har det økt på, og for ei uke siden fikk jeg en liten prikk over navlen også. Synes det er fryktelig stygt nå, men det forblir heldigvis ikke ildrødt for evig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...