2.gangsmor til LilleSkatt Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 Hun har lange negler, med skitt under! Har kjøpt neglesaks, men ble avdart fra helsesøster om å bruke den, i og med at fare for å kutte bebien fingre når skal klippe. Har også lest at kan bite et hakk i neglen , og så rive av, men virker ikke like enkelt. Foreløpig har jeg bare latt de vokse, så har vel noe delvis blitt revet av selv...men JEG tør ikke...flere i samme båt?Gjør det noe at jeg lar det være?Hun klorer seg opp noen ganger, men dette er vel ikke merker som setter seg....Eller?(Synes jeg husker at folk sa i gamle dager at kunne få arr i ansiktet senere?)(Noen bruker jo votter til sine små, sånne klorevotter., men føler det blir litt feil og...)
MammaDilla Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 Jeg biter et lite hakk i neglen og river den av. Glør det enten mens han dier eller når han sover. Ikke la de vokse. Drit under neglene = bakterier og det er jo ikke noe godt for den lille å klore seg opp.. Jeg anbefaler i hvertfall å bite de..
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 24. mai 2007 #3 Skrevet 24. mai 2007 Fare for å kutte fingrene? Joda, det er jo en viss mulighet for det! Men jeg bruker neglesaks, og har gjort det siden han ble født! Aldri klippa han i fingra enda! Kjøpt saks du.. Evt vær to så ene holder og andre klipper.. Eller klipp når babyen sover..
shayan_jente_04.04. Skrevet 24. mai 2007 #4 Skrevet 24. mai 2007 jeg har sånn liten neglesaks for bebir som er veldig trygg og god. Frøkna her er oxo 7 uker gammel, og neglene har vi alt tatt 3 ganger. er ikke farlig å bruke neglesaks, men prøv og gjør det når hun sover tungt! jeg er av den typen som ikke klarer å rive av neglen da...he he.... lykke til!
2.gangsmor til LilleSkatt Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. mai 2007 Takk for svar, alle sammen:)
bobby - nr 2 i juli Skrevet 24. mai 2007 #6 Skrevet 24. mai 2007 Klipp neglene mens hun sover! Jeg bruker neglesaks beregnet på babyer (kjøpt på apoteket). Funker som bare det. Man må jo klippe neglene deres! Jeg liker heller ikke å rive dem.
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 24. mai 2007 #7 Skrevet 24. mai 2007 Ikke skummelt å bite eller rive. Høres verre ut enn det er. De er jo så myke, så det blir helt anerledes enn på oss. Jeg tar de som er lange når jeg ammer jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå