Gå til innhold

Forbrukerrapporetens bilsetetest...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg litt "provosert" siden vårt sete kom langt nede på testlisten pga at testpersonene ikke syntest det var enkelt å feste setet til basen... Jeg er kløne når det gjelder å sette sammen ting, men akkurat det var lett synes eg..Setet et Acta Graco duo logic .. Klikk fast til isofoxfestet, deretter klikk så er setet festet til basen. Du sitter jo setet ned i hakk og et lite klem så er alt på plass?? Er det bare fordi jeg eier og har dette setet jeg synes det er bra og enkelt (har kluret mye med mine niesers seter...) men vi prøvde setet i butikken, fikk prøve det i bilen og voila like lett der som i butikken..Jeg kommer ikke til å bytte setet, gleder meg til å ta det i bruk, men føler at setet fikk en urettferdig poengfordeling pga at testpersonen ikke syntest klikk på plass systemet var lett nok... hva med de som nå heller lar barna sitte i gamle lånte seter etc fordi de tror de har kjøpt "katta i sekken"? Måtte bare lufte litt frustrasjon...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt et acta graco sete, mamma og pappa kommer til oslo med det i dag så jeg har ikke sett det enda... Kjøpte på babyhuset hjemme, men aner ikke hva mer den heter. Såg flott ut på bildene, og pappa og mamma syntes det var bra, så da tok vi det. (var litt billigere hjemme enne her i oslo).

Skal gå inn og lese om testen jeg også...

Tror nok ikke vi skal stole på kun testpersonens erfaring, som du sier så har jo du fin erfaring med det (og da stoler jeg heller på DEG;))

Skrevet

vi bestillte setet som kom på 2. plass, det recaro setet, og til og med det fikk dårligere på denne festingen til basen, BARE tull, vi prøvde det på butikken der vi bestillte det og det var kjempelett!!!!!=)

Skrevet

jeg er litt frustrert for at Akta Graco Logico S ikke var med i testen i det hele tatt=( kunne godt ha tenkt meg å vite hva de syns om den stolen...

Skrevet

hvor finner jeg den testen??

Skrevet

Hei,

Skjønner frustrasjonen til dobbel glede. Vi har selv setet. Jeg mener det er feil og sammenlikne Acta Graco setet med de andre setene. Acta går opp til 18 kg og kan brukes mange år, mens de andre er til 13 kilo og kan brukes til max 8 mnd. babyen blir rett og slett for lang for setet.

Første sete vi hadde var et acta graco 0-13 og vil måtte bytte når han var 6 mnd.

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er eg som føler at testene ikke alltid er slik det bør være:) Jeg syns setet vi har kjøpt til vårt ufødte barn er veldig bra, det har nakke/hodebeskyttelse, dype sider, men allikevel utsyn til barnet, stødig og god base, lettforståelig monteringsanvisning etc. Så vi kommer til å bruke det med god samvittighet. Jeg fant testen innpå www.forbrukerrapporten.no

Men et råd til alle er å lære seg å bruke/montere stolene/setene før magen blir for stor eller du står der med en skrikende baby i hendene:) Og ikke bare mammaen og pappaen, også eventuelle som skal kjøre gullet for dere. En selvfølge føler eg at sikkerheten står like høyt hos de som får æren av å "låne" gullet som dere som foreldre, så ut og prøvemonter;)

Ønsker alle en fin fin dag videre:)

Skrevet

En liten tilføyning.

Merk av maxi'en og acta'en på http://forbrukerportalen.no/Tester/2007/1179829007.37

og sammenlikn de to. Det er ikke mye forskjell på dem. Og det er vel litt personlig hva man vektlegger. Jeg antar at man fort lærer seg hvordan man skal feste babyen sin riktig!! Og legger derfor ikke så mye vekt på det pkt.

Skrevet

Det han som var på God Morgen Norge på tv2 i dag tidlig fokuserte på med dette setet var at den viser grønt, altså at setet er riktig montert, selv når setet ikke sitter riktig fast i basen. Klart man får lettere den riktige teknikken etter hvert, men det er jo ikke riktig at det skal vise at det er riktig montert når ikke det er det. Er sikkert et bra sete ellers!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...