MAMMA1 Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 Har time i morgen, og de bør komme fram til igangsetting..jeg orker ikke gå slik lengre nå. Vet av tidl kontroll at jeg er moden og liten åpning.Noen med erfaring? Kan jeg forvente at de kan la meg gå utover de 14 dg?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 Hei... Jeg ble satt i gang på st.olav oktober 05... Går nå med lillesøster/bror til gutten imagen... Fikk oppfølging på svangerskapspoliklinikken pga plutselig høyt sf-mål. 11 dager over termin var jeg på ul og fikk beskjed om lite forstervann. De håpet det skulle komme igang av selg selv og ble derfor satt opp til ny time 14 dager over termin. Kom inn denne dagen, hadde litt mas-rier, ble lagt på registering og undersøkt. Hadde da 3 cm åpning men lite effektive rier. Ble strippa, (er det ikke det det heter?) og sendt ut på tur for å forsøke å provosere riene til at de skulle ta seg opp. De gjorde de på turen, men ikke når jeg kom tilbake igjen og slappa av litt... Pga lite fostervann ble jeg lagt inn denne dagen og fødselen skulle settes i gang. Hadde det vært normale mengder fostervann hadde de kanskje ventet 2-3 dager til... De la meg igjen på registering, og tok fostervannet og håpet at riene da skulle ta seg opp. Det gjorde de ikke, ble derfor lagt på drypp 1 eller var det 2 timer senere. Da begynnte det endelig å skje ting.. Riene kom regelmessig og jeg fikk 8 cm åpning på 4 timer. Da la desverre lillegutt seg ned i fosterlyd og det endte med katastrofesnitt. Men det er jo ikke vanlig, så det kommer sikkert ikke til å skje med deg. Men generelt sett var det greit nok... Hadde hele tiden ønsket meg en normal fødsel som startet på egenhånd, men sånn ble det ikke da... Håper derimot det blir sånn nå... Lykke til med det dere måtte oppleve i morgen og i dagene som kommer
MAMMA1 Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. mai 2007 Huff, likte ikke historien din så godt egentlig..Synes det er rart de ventet når du allerede var 11 dgr over. Jeg mener det, jeg NEKTER å dra fra sykeh i morgen, 14dg over termin. De skal gi meg drypp! Var du moden når du kom dit første gang? Synes du riene var ille når du fikk drypp som satte de igang? (kanskje vanskelig å svare på når du ikke hadde noe å sammenligne med). Jeg hadde også ønsket at fødselen skulle startet selv, og hadde stor tro på det i morges, men nå er alt som før..riene vil liksom ikke komme igang.Takk for svar og lykke til til deg også når den tid kommer:-)
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #4 Skrevet 24. mai 2007 Skjønner deg godt... har igjen 30 dager jeg også, og gruer litt for at det ikke skal komme igang av seg selv nå også... Tenker de setter deg i gang jeg! Må få høre hvordan det gikk da... Ang riene var de jo knalltøffe, hva annet kan man forvente...??Hvordan "naturlige" rier er i sammenligning vet jeg ingenting om... kanskje disse som er satt igang kommer litt tettere enn vanlig...? men med lystgassmaska er det mye en kommer seg i gjennom Og nå har jeg glemt mye av hvordan det egentlig var... Om jeg var moden den første gangen vet jeg ingenting om, kan ikke huske om jeg ble undersøkt faktisk... Tvitvi... Du blir nok mamma i morgen
ღDidrikmamsenღ Skrevet 24. mai 2007 #5 Skrevet 24. mai 2007 Jeg ble satt i gang 2.mai =) Vart til termin det da. De tok vannet kl 11 og jeg fikk en time på meg til å få egne rier, ellers skulle de sette drypp. En time gikk og jeg fikk bare små rier. Så bestemte de at jeg skulle ut å gå litt trapper en time også, for å få egne rier er bedre enn drypp. Men fikk ikke mer enn bare svake rier, så fikk drypp. Å da kom riene til gangs!! Fikk egne rier og drypp-rier. Så hadde rier hele tide, uten stopp. De startet med dryppet 1330 og ca kl 15 måtte de bare slå det av for det ble for intens. Men hadde likevel fryktelig tette rier, lystgassen ble min beste venn for å si det slik! Det gikk ganske raskt da, selve fødselen startet nå ca kl 1330 da jeg fikk drypp, og kl 1805 var Didrik ute. Så synes selv det var skikkelig ille når det stod på, men ikke verre enn at jeg klarte de timene da. Ble ikke satt i gang sist gang, men hadde da en mye lengre fødsel. Var helt 2 vidt forskjellige fødsler det her ja, ikke sammenlignbart en gang. Var moden og hadde 3 cm åpning (hadde hatt det i noen uker) Litt kjeitete skrevet, men har Didrik i fanget, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå