Gjest Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 Jeg har et barn fra før av på 4år. Elsker tuppa mi over alt på jord. Ble gravid uventet med nr 2 nå. Ble like gla som jeg ble litt skeptisk da jeg fant ut at jeg var gravid. Og få barn er jo en utrolig hærlig gave men redd det blir veldig stor forskjell nå som nr 2 kommer. Leste en plass at det blir store forandringer osv. Gleder jo med så utrolig mye til nurket kommer også :-D Hvordan synes dere det gikk og bli flergansmor? Var det veldig krevende?
storkenerpåvei. Skrevet 25. mai 2007 #2 Skrevet 25. mai 2007 hei.jeg venter nr 2 nå,og nr en er 1 år nå.det kommer til å bli et par tøffe stunder ,men jeg er innstilt på det.det possitive med en på 4 er vel at du kan sikkert få mye hjelp og engasjemang av henne.hun er jo den rette alderen til bry seg om de små. det blir sikkert veldig krevenede,men de får sikkert en veldig fin oppvekst sammen.
stjernegull - fødeklar :) Skrevet 25. mai 2007 #3 Skrevet 25. mai 2007 Jeg har to jenter med 20 måneders mellomrom, de er nå fem, og seks og et halvt år gamle. Det BLIR stor forskjell når nr to kommer, men det er på godt og vondt. Det er ofte verre å tenke seg ting på forhånd enn når man først står oppe i det, synes jeg. For en vokser liksom med oppgavene. Samtidig er det ikke til å legge skjul på at det er mer krevende å dele seg på to enn en. Men fordelene er jo at de etter hvert kommer til å ha glede av hverandre som søsken, og har alltid noen å leke med når de vokser til. Jeg for min del husker jeg tenkte at det måtte vært lettere å få tvillinger enn to så tett, for da hadde det vært enklere å samkjørt dem. Begge skulle jo sove på dagen, begge brukte bleier og begge måtte ha hjelp til påkledning og spising og alt, men på hver sin måte, det ble litt kaos. Men går seg til etter hvert. Blir litt annerledes når den største er fire år. Mye mer selvstendig og forstår ting på en annen måte. Utfordringen ligger kanskje mer i å ikke behandle den største som større enn det den er, og ikke glemme at det gjerne er den største som trenger mest oppmerksomhet og slike ting, når det får søsken. Babyen er jo fornøyd så lenge de elementære behova blir dekket, i første omgang. Dette er min erfaring, og ble langt ser jeg, så nå får det holde! Venter nr. tre nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå