Gå til innhold

Kvalm :)


Erisa*

Anbefalte innlegg

Der kom kvalmen, gitt, 6+1.

Og smilefjes fordi jeg egentlig dypt inne i hjertet er glad for å være kvalm, for det tyder jo på at ting er som de skal. Jeg hadde en SA sist jeg var gravid i uke 7/8, og da var jeg ikke kvalm i det hele tatt. Så ubehag til tross, det er litt beroligende:)

 

Hvordan er det med dere andre januardamer, er dere kvalme, hvor langt er du på vei, og hvordan takler du kvalmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei :)

hadde det akuratt likt som deg jeg :P

da jeg var gravid sist-og mistet,så var jeg ikke kvalm i det hele tatt.. jeg mistet i uke 7 da..

jeg var også utrolig glad da kvalmen kom denne gangen =) ,men begynner å bli ganske lei nå-da jeg er kvalm 24 timer i døgnet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja SÅ glad er vi vel ikke... Men vi får håpe det er et godt tegn for oss begge denne gangen, og håpe at kvalmen gir seg til slutt!

Er du sykemeldt, eller klarer du å jobbe selv om du er så kvalm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:) ny her, og 7+4 i dag! kvalmen kom snikende søn/man, spiser hele tiden for å holde d i sjakk! sa til sambo at jeg gjerne ville bli kvalm, angrer litt på d nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvalme her også. Har nesten litt influensasymptomer. Bare å dusje eller tømme oppvaskmaskinen så må jeg hvile i 15 minutter. Er 7+5 i dag. Var i superform de første 7 ukene så kom det som en bombe. Håper det går over snart. Kjøpte sea band på apoteket så det hjalp mot den værste kvalmen, men føler meg fortsatt skikkelig dårlig. Godt at resultatet blir bra til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 8+3 i dag og er ikke plaget med kvalme i det hele tatt. er litt egstelig siden alle snakker om den berømte kvalmen som har kommet. mistet i uke 6 før jul, men må si jeg har en virkelig god følelse av at det kommer til å gå bra denne gangen:-) skal vel bare være glad for at man slipper unna kvalmen, men det hadde vært litt betryggende å kjent litt av det i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 6+3, og er fryktelig kvalm. Det kom for tre dager siden. Jeg har også hatt en SA (i januar 7+2),. var ikke så kvalm sist som jeg er nå, så er jo "glad" for det. Men å være kvalm 24 timer i døgnet synes jeg er litt i overkant:-) Håper det ikke varer så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er 7 veker i dag og har da ikkje så greit om dagen, kjempe kvalm 24 timar i døgnet:-( Og absolutt ingenting som hjelpe!! Har prøvd da mesta av kjerringråd og andre tips og råd... Begynne å bli lei, har vert kvalm lenge, det var nemlig sånn eg merka at eg var gravid igjen.

 

Har vert til akupunktur i dag, det har faktisk hjelpt litt. Er litt småkvalm endå, men ikkje så gale som da har vert! Gleder meg allerede til neste time, kanskje han får vekk alle kvalmen då! ;-)

 

Huff!! Her var da masse klaging :-(

Lykke til vidare jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg er i dag 7 fullgåtte uker.Begynner vel uke 8 i morgen.Er stadig kvalm.Kvalmen kommer i bølger,alltid ubeleilig...I dag da jeg hadde handlet i butikken og skulle betale trodde jeg jeg kom til å kaste opp.Svelget og svelget,det gikk bra heldigvis.Merker at jeg blir kvalm tidlig om morgenen og på ettermiddagen.Det er ille hvis jeg stresser eller er sulten.blir også kvalm når jeg er altfor mett.....Jeg ser på kvalmen som noe positivt,den er jo tegn på at det er noe som vokser i magen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste tipset jeg kan gi dere er å spise ingefærkapsler, det kan hjelpe mange..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm, ja!

IKKE om morgenen, faktisk. Så når jeg våkner (klokka seks! er plutselig blitt A-menneske), ligger jeg tjue minutter i senga og bare kjenner etter hvor deilig det er å ikke være kvalm.

Men resten av døgnet er jeg stort sett kvalm. Greier et stykke på vei å beherske det med å spise følgende:

Saltstenger

Frukt

Grovt, tørt brød

Tunfisk på boks

 

Lyse, søte ting er derimot helt pyton.

Å holde seg unna alkohol og kaffe er ikke noe problem, blir kvalm bare av lukta! Så en kan jo se positivt på det, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Skjønner hva du mener :)

Sist bli jeg kvalm i uke 6, så vi får se hvordan det går nå. Har vært litt småkvalm og uggen de siste 2 dagene, så hormonene er nok på plass :)

er 4+5 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten. Sist spiste jeg sitroner og gelepulver med sitronsmak under kvalmeperioden. Hadde sååå lyst på det, og det hjalp meg faktisk :)

Merkelig hva man kan få lyst på, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er ikke kvalm i det hele tatt (6+3). Venter nr.2 nå. Var ikke kvalm med førtemann heller og alt gikk bare bra, fikk nydelig gutt til slutt. Noen sir at man er oftere mer kvalm når man venter en jente, men det er selvfølgelig individuelt. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke så at kvalmen ofte gir seg rundt uke 12? Da er det "bare" seks uker igjen, prøver jeg å trøste meg selv med....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg begynte i går med å være kvalm hele dagen, og det forstetter tydeligvis i dag:( jeg har eksamen på onsdag, og det er kjempeviktig for meg å få lest alt jeg kan, men jeg sliter litt nå! Jeg er 5+4 uker på veg, og trodde det kom til å ta litt lenger tid før jeg ble kvalm...

 

Jeg er jo på en måte glad for endelig å få ordentlige symptomer, men jeg trenger gode råd for å holde kvalmen i sjakk frem til og på eksamen!!!

 

Er det noen som kan hjelpe? Er reisesyketabletter lurt? Blir en ikke veldig trøtt? Og hvor får en tak i ingefærkapsler? Og hva er "sea band" ?

 

Håper på gode tips!

 

 

P.s. Kjøpte en bitteliten hvit bomullsbody i går (str 56, siden jeg er ganske stor). Den er så nyydelig, og jeg elsker å se på, og ta på den ;) Det hjelper merkelig nok på kvalmen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så koselig å kjøpe babyklær! Tenker det hjelper litt mot kvalmen, ja!

 

Du kan ta reisesyketabletter, men de fungerer veldig godt som sovemedisin for meg... Så hvis du skal lese til eksamen er nok ikke det det beste tipset, nei...

 

Sea band er hvis jeg har forstått riktig et slags armbånd som trykker på et punkt på arma som skal hjelpe mot kvalmen. har ikke prøvd det selv, men de selger det visst på apoteket. sikkert verd et forsøk for deg som leser til eksamen! Ingefær har de sikkert også på apoteket.

 

Det er visst mange som er kvalme, men hvis noen leser her inne og får panikk over at de IKKE er kvalme, er det kanskje en trøst å høre at i følge Gro Nylander (som har skrevet bl.a På Vei) er det bare 50% som opplever svangerskapskvalme. Mange kvinner går gjennom svangerskapet uten en kvalm dag, og alt går bra likevel:)

 

Jeg har ringt jobben min nå (jeg jobber på sykehus i tillegg til å studere 100%), og sykemeldt meg. Klarer jo knapt nok å gå på skolen som det er! Er veldig glad for det nå, for jeg skulle egentlig hatt tidligvakt i morgen...

 

Ønsker alle kvalme og ikke kvalme en god helg, og spesielt lykke til til alle som leser til eksamen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...