mathilde Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 Gir dere ett eller to bryst til hvert måltid? Hvor lang tid går det i mellom ammingene dine? Er i startgropen av ammingen og er usikker på om jeg skal fortsette å gi på begge sider... Blir mye melk!
♥Prinzessin♥ Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 Ungen skal bestemme om han vil ha ett eller begge bryst, han skal også bestemme hvor ofte han vil ha. Oppsummering: Ungen er sjefen. Du slipper å tenke. ;-)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 24. mai 2007 #3 Skrevet 24. mai 2007 Tigergutt spiser som regel av ett bryst i gangen,men av og til vil han ha litt påfyll av den andre. Jeg raper han og skifter på ham når han har sluppet puppen, så får han tilbud om den andre. Det er uansett anbefalt at h*n slipper brystet selv, så ikke ta h*n av brystet for å gi av det andre. Tigergutt skal ha mat ca hver 3 time, noe oftere om kvelden og av og til går det litt lenger mellom ammingene om natten. Dette bestemmer de selv.
mathilde Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. mai 2007 Mini her har nemlig lagt sin elsk på å drikke formelken, og blir irritert når han skal ta ettermelken. Spreller og grynter.. Når han så får neste brystet, hiver han innpå lett tilgjengelig melk og gir seg halvveis før brystet er tømt... Blir mye gulping etterpå- derfor usikker på om vi må legge om
Labbetøs Skrevet 24. mai 2007 #5 Skrevet 24. mai 2007 Han spiser nok sikkert fetmelken også fra første brystet før han begynner å styre. Det vil komme melk når du klemmer på brystet selv om det er tomt. Det produseres ny melk hele tiden, og brystet vil aldrig ble heeeelt tomt. Gi han det andre dersom han vil ha det. Babyen bestemmer.
MammaDilla Skrevet 24. mai 2007 #6 Skrevet 24. mai 2007 Som de over her sier så bestemmer babyen. Men husk å legg småen til på hvert bryst annenhver gang i såfall. Min erfaring er at det kan være lurt å tilby begge brystene ved hvert måltid da det er med på å holde oppe en god produksjon. Blir der for mye kan du heller pumpe.
Gjest Skrevet 24. mai 2007 #7 Skrevet 24. mai 2007 Som regel bare ett bryst, men noen ganger er han ikke fornøyd og vil ha begge. Jeg prøvde en stund å få ham til å ta begge ved hvert måltid for å drøye litt mellom måltidene, men det endte bare med brystbetennelse fordi jeg aldri fikk tømt skikkelig på begge sider. Det går 2-3 timer mellom måltidene på dagtid (dvs fra klokka 7-8 om morgenen til 21 på kvelden), så sover han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå