Gå til innhold

Jeg er litt bekymret..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte å kjenne spark i uke 18, siden det har jeg kjent det hver eneste dag, flere ganger om dagen. Men nå er jeg i uke 22 (og noe, er ikke så flink på det +1(f.eks)) og siden tirsdag har jeg nesten ikke kjent ham..

Han sparker ikke like ofte eller jevnlig lengere.. Før sparket han oftest tidlig om morningen, litt utpå dagen og når jeg skal legge meg. Tirsdag kjente jeg noen voldsomme bevegelser på morningen, og et pitte lite spark litt senere på dagen. Men i går fikk jeg kun de voldsomme bevelgelsene om morningen, og resten av dagen ingenting. Og i dag.. ingen bevelgelser eller spark i det hele tatt (hittils).

Burde jeg bekymre meg, eller kan dette skje uten at det er noe galt? Kan det kanskje være fordi han ligger litt annerledes/litt lengere inn..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal vel strengt tatt kjenne regelmessig spark nå som du er så langt... Ta kontakt med lege, jordmor eller føden du, så hører du hva de sier.

Skjønner godt at du er bekymret.

La oss høre hva de sier, men jeg syns du skal ringe med en gang!

Skrevet

Ville tatt meg noe kaldt å drikke eller spist noe søtt for så å kjent etter litt en stund. Det er ikke umulig han har snudd seg litt, så du kjenner svakere spark.

Er du veldig bekymret, så lytt til magefølelsen din og ta kontakt med JM, lege ller føden.

Skrevet

Fra uke 28-29 så skal du kjenne livstegn daglig. Før det kan det være dager da du ikke merker tegn. Så ta det med ro!!! Uansett så kan det være dager du ikke kjenner så mye og dager du kjenner veldig mye. Den lille krabaten har aktive dager og rolige dager, akkurat som oss. Dersom du er i bevegelse så er det søvndyssende for småtassen. Det er enklest å kjenne etter når du selv slapper av og er rolig. Dersom du er urolig, ring fastlege eller jordmor, det er ikke bra å gå rundt og være urolig. Men jeg ville tatt det helt med ro siden du kjente spark i går. Kommer nok litt aktivitet i dag også skal du se... :-)

Skrevet

Okey, jeg skal prøve tipset ditt med noe kaldt å drikke eller noe søtt, før jeg evt ringer. Takk for tipset.

Skrevet

Takk :)

Ja, det er jo enda tidlig på dagen. Men blir jo litt bekymret siden det har vært så "på tiden" tidligere. Og jeg har vært endel i bevegelse i det siste, så kan jo være derfor.

Men prøvde forresten det rådet om noe kaldt å drikke eller noe søtt, og da kjente jeg to små spark i magen. Så han har det nok bra, men kanskje bare litt lat for tiden :) Men jeg får se det ann.

Er så lett å bli "overhysterisk" vel, når man er første gangs gravid og har null peiling på hva som er normalt og unormalt.

Skrevet

Det skjønner jeg godt. Venter nr 2 nå og må innrømme at jeg er mye mer avslappet denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...