Gå til innhold

Noen som har erfaring med kynnere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har endel kynnere men de er ikke vonde, bare litt ubehaglig. Kommer når jeg er i aktivitet. Trenger ikke å være mye i aktivitet heller.

Vet at kynnere er helt normalt, men hvis jeg har mange av de og ofte hva da. Kan det være fare for tidlig fødsel da? Det er jo ikke så veldig ønsklig siden jeg bare er i uke 27.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var ikke meningen å være anonym da!!

Skrevet

Tror faktisk man kan få kynnere så tidlig som i uke 12 allerede,men jeg er førstegangs,så er litt ute på viddene her! Jeg kjenner ihvertfall når jeg "røyner" meg litt(gikk en tur for første gang på leeeenge igår kveld) at det strammer seg skikkelig til i livmora. Jeg er bare 14+2,men har ikke hatt den følelesen før. Det ga seg ikke før jeg la meg,var skikkelig støl i en times tid. Kan jo være noe helt annet,men..

Du er såpass langt på vei at du helt sikkert kan få kynnere. Ei venninne fikk det litt etter uke 20 ihvertfall. Beskrev det som at alt strammet seg,og hele magen ble steinhard!(gratis magemuskeltrening!)

Skrevet

jeg er i uke 25 og har hatt kynnere siden uke 15-16. Tror egentlig ikke det betyr det er fare for tidlig fødsel. Jeg bekymrer meg i allefall ikke for det selv om jeg har opptil 15-17 kynnere om dagen=)

Skrevet

Har mengder av kynnere, hver eneste dag. Har kjent de fra uke 14...

Hadde det samme i sist svangerskap. Mine er ikke vonde, selv om de er veldig merkbare. De kommer ikke regelmessig, og de varer ofte lenge om gangen. De kommer uansett, men framprovoseres ytterligere ved stress, fysisk aktivitet og travelhet.

Min lege og jordmor forsikret meg om at de skal være der, at de trener livmora og at de ikke er farlige.

I sist svangerskap økte det på mot slutten, og de ble smertefulle nok til å vekke meg på natta. Men det var først noen døgn før fødsel. Fødte fem dager før termin, så det var ingen sammenheng mlm kynner-aktivitet og tidlig fødsel hos meg.

Men jeg kjenner folk som sykemelder seg pga kynnere. Spesielt når de er vonde og kommer sterkere ved stress.

Legg merke til når det er verst, og snakk med jordmor. Ikke verdt å gå å bekymre seg vet du!

Skrevet

Det skal ikke være farlig.

Har selv født tidligere i uke 24 , så da jeg begynte å få masse kynnere (så tidlig som i uke 16) denne gangen ringte jeg legen jeg får oppfølging hos, (Jeg telte kynnerene som var på ca 10, men i løpet av kvelden var jeg nesten oppi 20) , dette uten noe særlig aktivitet (normal aktivitet) .. Hun sa at så lenge de ikke var vonde eller kom regelmessig i tak så behøvde jeg ikke beskymre meg, da er det helt ufarlig (målte også livmorhalsen for å se om kynnerene påvirket livmorhalsen min, noe de ikke har gjort til nå i allefall).

Jeg er veldig lite aktiv i dette svangerskapet, og alikvel opplever jeg runst ca 10-15 kynnere.. ufarlig sier de.

Skrevet

Jeg er 26 fullgåtte uker i dag. ble sykemeldt for to uker siden pga.hyppige kynnere. var nesten tilfeldig at jeg nevnte det for legen på kontr.i uke 24.Ville bare nevne det for ham, siden jeg synst jeg hadde kynnere ganske ofte, men har jo hørt at det er helt normalt med kynnere så... men legen sykemeldte meg 100% med en gang. var ikke vitts å ta noen sjanser sa han.Og da tenkte han på for tidlig fødsel. Så jeg fikk beskjed om å slappe mest mulig av og ikke stresse. og det har hjulpet masse. Har kynnere enda, men ikke i nærheten av så mange som jeg hadde da jeg jobbet. men har en tung jobb da...

Skrevet

Okei, tusen takk for svar:-) Føler ikke selv at det er så plagsomt at jeg trenger sykemelding. Men jeg blir jo litt usikker, siden leger mener så ulikt om kynnere da!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...