Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

9 dager over termin i dag...föles som om jeg bare går og venter og venter,,,har hatt mase rier i snart to uker men det blir aldri no mer enn bare falsk alarm..I dag föles det så slitsomt..som om det aldri kommer til å skje noe....Er det ikke noen som kan gi meg noen gode ideer..jeg har forsökt alt...vaske vinduer, springe i trapper, sex, kanel, lange turer, sterk mat....nei den vil ikke ut.. det er vel ikke farlig å gå så lenge over tiden eller? blir nesten litt redd jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først av alt - så flink du har vært! Tenk tilbake på alle månedene du har gått med barnet i magen! Har ei venninne som har gått 14 dager over med begge sine, og ei anna som har fått 14 dager før sine to - så den ene har altså gått to måneder mer gravid enn den andre. Urettferdig? Ja men vi har nok hver vår syklus, som mi mamma bruker å si.

Det beste rådet jeg har er å slutte å vente! Tell bevegelser og se til at ungen har det bra, men prøv å gjør andre ting enn å sitte å kjenne etter. Du blir helt sikkert å skjønne når det er igang! Så derfor: Hva kan man gjøre:

- Gå på kino, besøke venner, gå på kafe, gå på IKEA (ville jeg definitivt gjort om jeg bodde nært nok!)

- Lag god mat og kos deg med kjæresten om du har, eller inviter di beste venninne, la alt annet enn graviditet og baby være tema

- Les ei sinnsykt god bok (anbefaler bienes hemmelige liv, den er kjempesøt!) Eller krim, for det er så lett å følge med på - eller en romantisk roman - type harlequin, om konsentrasjonen er enda dårligere (for sånn er vi jo engang laget - nærmere fødsel, mindre hjerne. Hehe)

- Lek kunstner og mal dine egne bilder.

Noen andre som har gode tips??? Helst noe man kan gjøre sjøl om bekkenet roper NEI; og magen er enorm!

Skrevet

å trekke i brystvortene, noen ganger for dagen. det sa JM mi at hun anbefalte å gjøre, men helst ikke før etter 38 fullgåtte uker da det faktisk kan sette igang fødsel. det er det samme de anbefaler på sykehusene når morkaka skal ut. for det stimulerer visst til produksjon av et riefremkallende hormon...om jeg fikk det forklart rett :-)

Skrevet

Åååå, jeg skjønner SÅ godt hvordan du har det. Fødte førstemann ti dager over termin, og var så desperat at jeg prøvde ALLE kjerringrådene jeg kom over. Sæd er det eneste som virkelig har effekt, og selv det hjelper bare så lenge babyen er klar for å komme ut. Trøst deg med at den kommer ut før den når konfirmasjonsalder. Det føles bare ikke sånn akkurat nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...