Gå til innhold

Nå har virkelig fødselsangsten meldt seg....!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en dag over termin nå, og gruer meg plutselig voldsomt til fødselen.

Første svangerskap endte med keisersnitt etter langvarig vannavgang, og mislykket induksjon. Gutten som kom da var 3800g 15 dager før termin!

Denne gangen går det mot vaginal fødsel, men i går på kontroll tippa jordmora at babyen var over 4 kg. Jeg kan rett og slett ikke se for meg at jeg har kroppen som trengs for å få ut en 4-4,5kgs baby! Jeg er bare et bittelite kvinnemenneske selv, helt uten kvinnelige former! Kan virkelig bekkenet utvide seg SÅ mye at en (i verste fall) 4,5 kgs baby skal klare å komme seg ut, uten at jeg kommer til å bli fullstendig maltraktert?!

Jo mer på overtid jeg går, jo større vil jo babyen også bli, og det virker ikke som om noe kommer til å skje i umiddelbar fremtid....

Hilsen ei som gruer seg voldsomt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler med deg, har det akkurat likedan. Er 13 dg over termin nå, og frykter at babyen blir altfor stor å få ut. Jenta vår var 3500gr og det var mer enn stort nok synes jeg. Vi er nok mer tilpasningsdyktige enn vi kan se ut for..tror og håper jeg, så det går nok sikkert bra.De sier hodet ikke vokser så raskt på slutten, og det er jo tross alt den største kroppsdelen å få ut.Lykke til:-)

Skrevet

Alle henger seg sånn opp i vekten på ungen...

-for det første så er det umulig å vite sikkert hva den veier før den har kommet ut..

-og for det andre, så er det hodet som skal først ut, og som er "hardest" og som er størst..

Når hodet først er ute så kommer resten nesten av seg selv..

Og om hodet er 35 cm i omkrets eller 37 så tror jeg faktisk ikke at man kjenner den store forskjellen på det altså..

Har født tre stk selv... forskjellige fødsler, ulik størrelse, men vondt, ja!

Skrevet

Jeg venter også ei stor jente. Var ikke det spor redd før legen tok det opp. Han satte meg opp til ny ultralyd og samtale om to uker. De skal se hvor mye større ungen er blitt. Har også blitt undersøkt for svangerskapsdiabetes p.g.a str. Han var veldig ærlig og sa at det kunne bli en vanskelig fødsel vist jeg gikk tiden ut. Og det kunne bli aktuelt å sette i gang før termin. Ja, ja.. En liten konfirmant... Det som skjer det skjer. Hun må jo ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...