CaHo Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 Noen som vet om noen gode bøker om det å få søsken? Jeg har Astrid Lindgren sin, men synes ikke den er noe særlig. Har en gutt på 4 1/2 år.
tti78 Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 Det er en bok om Emma i serien om Emma og Thomas som handler om at hun har en babylillebror.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #3 Skrevet 24. mai 2007 "I magen bor en baby" og oppfølgeren "Nurket er et bøllefrø" er veldig bra.
Gjest Skrevet 24. mai 2007 #4 Skrevet 24. mai 2007 " I magen bor en baby" er kjempefin. Datteren min ELSKER den boka. Anbefales på det sterkeste! Er ikke å få tak i før den 30. mai da det kommer nytt opplag, jeg hadde kjempeflaks som fikk tak i den " gamle".
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #5 Skrevet 24. mai 2007 Anbefaler "Slik ble jeg til". Denne boka tar utgangspunkt i en gutt på din sønns alder eller noe sånt, og som venter en ny søster eller bror. Med dette som utgangspunkt forteller boka på en lett og forståelig og fordomsfri måte både hvordan barn blir til, mm. og har en litt undrende filosofisk tilnærmingsmåte barn kan forstå. Har selv lest den mye til min sønn på 5 år som synes den er kjempeartig. Artige illustrasjoner og artig måte å fortelle på.
jentegutt&gutt Skrevet 24. mai 2007 #6 Skrevet 24. mai 2007 I magen bor en baby er den jeg anbefalere til den målgruppen (jobber i bokhandel). Mine har fått "Det er IKKE storken" som forklarer litt mer om hvordan ting "virkelig" skjer. Men mine er 7 og 8 år... Emma og Thomas bøkene er også kjempefine, men for de som er litt yngre mener jeg..... ps den overstående "slik ble jeg til" er også fin Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå