Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 Bare tipser...) www.forbrukerportalen.no
OsloMor Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 Tusen takk for tips! Skal kjøpe nytt sete til minste-snuppa neste mnd, så dette skal jeg definitivt sjekke ut!
CrazyCat Skrevet 24. mai 2007 #3 Skrevet 24. mai 2007 Tusen takk skal du ha! Jeg var inne på den nettsiden i går, men da var det kun fjorårets bilsetetest som lå ute. Til dere andre som er på leit: VG har nettmøte ang bilsete kl 12 i dag.
mammmamia ** Skrevet 24. mai 2007 #4 Skrevet 24. mai 2007 Bare husk at de fremovervendte setene kommer bedre ut pga lettere montering, brukervennlighet og sånn, IKKE PÅ SIKKERHET! Se på sikkerhetsscoren og hva som er testet, blir jo helt teit å teste fremovervendte OG bakovervendte på helt likt grunnlag... Argh!
Murmeline Skrevet 24. mai 2007 #5 Skrevet 24. mai 2007 mammmamia **- du som alltid skriver innlegg om seter:) Brio fikk jo katastrofiske resultater, huff... Og er ikke du fan av Duo Logic? På God Morgen Norge i dag sa de at dette var utrolig vanskelig å montere (klikke setet oppi basen eller hva man kan kalle det...) Står foreløpig mellom HTS vendbar 0-18 og Graco Duo Logic, men klarer ikke å bestemme meg. Har forresten bil med vanskelige seter, sånne som har "sittegrop", har ei venninne med maken bilseter og Hts, den står dumt i bilen hennes. Er duo logic bedre der? Og hva med maxi cosi? Så i en annen tråd at du anbefalte en bakovervendt, men finner den ikke på maxi cosi sine hjemmesider. Hm...
mammmamia ** Skrevet 24. mai 2007 #6 Skrevet 24. mai 2007 Jeg har Duologic ja, .og om du ser på sikkerhetsscoren og leser hva de skriver om setet er det faktisk et av de som gjør det desidert best på sikkerhet, i kollisjonstestene, er tryggest og best å sitte i..! Man bør uansett få setet montert i butikken i sin egen bil, så man er sikker på at det sitter riktig! Og det er faktisk ikke noe vanskelig i det hele tatt å få setet til å sitte riktig, skjønner ikke bæret av hvorfor de ikke fikk det til, kjenner mange som har setet og som heller ikke skjønner hva de har knotet med i denne testen. (Det viste seg jo at de gjorde det samme sist gang, greide ikke å lese bruksanvisningen skikkelig og monterte flere seter for dårlig osv osv, det sier jo nesten mer om de som tester enn selve setet..) HTS-setene sitter ofte bratt i bilen ja, så jeg ville sjekket ut Duologic, ta med bilen i butikken og prøv :-) Maxi Cosi Mobi har jeg også anbefalt, det står ikke på MC sine sider nei, fordi det selges kun i Norden, men er prikk likt Priori, men kun bakovervendt, et knallbra sete som får bra testresultater i tester bl.a. i Sverige og Danmark, tror ikke det har vært testet i Norge noensinne...
Murmeline Skrevet 24. mai 2007 #7 Skrevet 24. mai 2007 Takk for svar:) Ja, ikke så greit å montere seter visstnok.. Kikket på seter i den lokale babybutikken, men damen (som ikke hadde peiling) prøvde å selge meg Brio! Nei takk sa jeg, vil ikke ha bilsete fra noen som er best på vogner... Så forresten på britax også, husker ikke modellen, men det så jo nesten like åpent ut som brio, så da tenker jeg at det er dårlig? Trenger jo ikke å stemme, men... Disse testene mangler alltid noen sentrale norske seter, så ikke så lett å sammenligne gitt! Må nok dra til annen babybutikk å kjøpe sete, for utrolig dårlig kunnskapsnivå/service der jeg var:(
Labbetøs Skrevet 24. mai 2007 #8 Skrevet 24. mai 2007 Snufs. Stolen min er ikke med. Ikke merket engang. Hehe. Merket har kommet til norge, men ikke den modllen jeg har. Enda i hvertfall. Mulig den er på tur, aner ikke. Men det står i testen at stoler med baser bare kan brukes med basen. Det stemmer ikke. Stolen min har base, kan brukes ret i setebeltet OG har Isofiks. Kan altså monteres med tre forskjellige metoder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå