Gå til innhold

Jeg vil gjerne ha 2 tette..er det til å anbefale ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drømmen min er å få 2 tette som dere så på overskriften...Vil gjerne prøve og bli gravid 2-3 måneder etter første :) Men får jeg da på en måte "Forlenga" Mamma perm ? :) Med den første ? For jeg vil jo helst være hjemme med begge til dem er 2 år..men det går sefølgelig ikke...Men da kan jeg vell være hjemme me den 1 i nesten 2 år ? :) Eller..Er vell ingen som har noen informasjon om meg angående dette ? :D Jeg vil vite ALT...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du vil oppdage at det blir tøft å være hjemme med en nyfødt og en ettåring.

Min jente på 17mnd går i barnehagen og kommer til å fortsette der når hun i oktober blir storesøster. Jeg hadde ikke maktet å ha henne hjemme hele dagen for hun kjeder seg da. Men det er jo forskjell fra barn til barn, jenta mi er veldig aktiv. Men jeg kommer til å hente henne tidligere, ta henne ut enkelte dager, men beholde full plass.

Skrevet

Jeg går fra den ene permisjonen til den andre, jeg ble gravid da vår førstefødte var 4 mnd, og det blir 13 mnd mellom gullene. Jeg får det samme i lønn som det jeg har nå i ett år til, trygdekontoret regner foreldrepenger som arbeidsår, og jeg lønnes derfor for det samme. Jeg har 80 % lønn og 1 års permisjon. Nå skal vi ta gradert uttak, og det er for å gjøre permisjonen lengre.

Jeg må også si at jeg har fått barnehageplass til gullet mitt fra høsten av, jeg tror at det er lurt pga at hun har behov for å leke og å være aktiv på sitt nivå. samt at den lille babyen vår har behov for å få være baby og oppmerksomhet på sitt nivå. Jeg kommer til å hente litt tidligere enn det jeg ville gjort om jeg var i jobben, og holde henne hjemme når vi ønsker det..

Ble dette noe klarere for deg?

Lykke til ;)

Skrevet

Datteren vår er nå 14 mnd og jeg har termin om en drøy måned.

Jeg har ingen planer om å sende storesøster i barnehagen. Den første tiden blir nok slitsom, men det tar nok ikke så mange månedene før barna får glede av hverandre. For det andre så synes jeg at storesøster er for lita til å tilbringe hele dagen i barnehagen. Vi har åpen barnehage i nærheten her vi bor, så det er ikke noe problem å møte andre barn!

Masse lykke til med valget!

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei:) Jeg har to gutter med 20 mnd i mellom... Førstemann sov aldri på dagen når han var liten, kun når jeg kjørte bil eller gikk tur.. så han ble overtrøøt hver dag og det var mye skriking... han har nettopp begynnt å sove en natt igjennom... han er 2 år nå... men han våkner hver dag ca kl 5....puh... også er han veldig aktiv...:) Alle sa til meg at man får ikke to like så denne ungen som kommer nå blir en sove unge... haha.. Minstemann er 4 mnd og er prikk lik broren sin.,, så nå har jeg to unger som ikke sover...og jeg mistet all mat når minstemann var 3 mnd pga av at jeg var sliten... men jeg er forsatt vledig glad jeg har to tette... og i utgangspunktet så går det veldig bra... jeg får mye hjelp fra besteforldre på begge sider og det har mye å si for meg...Og eldstemann har full barnehage plass, hadde ikke jeg hatt det så hadde det rett å slett ikke gått...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...