Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #1 Skrevet 23. mai 2007 Vi har bedt inn til bryllup i sommer:) For å holde kostnadene noenlunde nede har vi bestemt oss for kun å be inn nærmeste familie til middag, altså foreldre, søsken, tanter, onkler og søskenbarn. Men når gjestene ringer for å si at de kommer/ikke kommer spør de om vi har glemt å be inn den og den, hvorfor ikke den er bedt osv...Jeg føler at dette er litt frekt, jeg mener vi har jo skrevet navnet på de som er bedt inn til selve festen...! Er jeg hårsår? Eller er gjestene rett og slett litt frekke? Bryllupsnervene har kommet for fullt :s
wintermom Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 Dette er det sykeste jeg har hørt!!!! Er det ikke dere som inviterer???Bare rist det av deg. Det er ikke deg det er noe feil med. Helt tåpelig spør du meg. Lykke til videre i planleggingen.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #3 Skrevet 24. mai 2007 Hørtes en smule frekt ut ja!!! Er jo dere som bestemmer hvem dere ønsker å invitere!!
sussa4 Skrevet 24. mai 2007 #4 Skrevet 24. mai 2007 Jo dette er frekt. Det er jo dere som bestemmer..
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #5 Skrevet 24. mai 2007 *Fortvilet* Fikk vite nå nettopp at folk har begynte å be inn seg selv:( "Vi kommer vi" liksom...Hva gjør man?! Lyst til avlyse hele greia, det blir jo ikke slik vi, brudeparet, ønsker likevel :s Svigermor kjører jo sitt eget løp, og gidder ikke høre på oss..."Bare å komme" sier hun..! *fres* HI
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #6 Skrevet 24. mai 2007 Frekkhet--- det å spørre er da ikke frekt?? Hadde det vært meg hadde jeg bare lurt hvorfor den og den ikke var bedt og spurt fint for å vite. Da er det bare for brudeparet å svare hvorfor så får de jo vite hvorfor de ikke er invitert... Det som sto i siste innlegget derimot fra HI - den er frekk!! Man kan da virkelig ikke be seg selv i et bryllup??? Gjestene som ikke er bedt og svigermor bør få grei beskjed om at det kun er dem som har fått invitasjon som ønskes å komme! Klart dere risikerer å skape litt bølger, men herregud - det er deres bryllup og dere inviterer og dere betaler - skulle bare mangle! Lykke til kjære deg! Stå sterkt å si ifra! Ikke la dagen deres ødelegges før den har kommet i gang!
Morango 29.05.2007 Skrevet 24. mai 2007 #7 Skrevet 24. mai 2007 Hev deg over hun som inviterer for dere. Det er ikke frekt å spørre-men å invitere seg selv er skikkelig sært.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #8 Skrevet 24. mai 2007 Nå er det mulig at jeg er litt forsiktig av meg, men jeg hadde da aldri i verden turt å be meg selv i et bryllup - hvem har lyst til å komme når man ikke er bedt da???? Hadde reist i kirken jeg og vært fornøyd med det. Alle vet jo at det koster å ha bryllup, så hvis jeg ikke hadde fåt invitasjon, hadde jeg da ikke sagt et ord!!!! Skjønner ikke hvorfor folk alltid må blande seg inn i hvordan ting blir gjort. Dere sitter vel med en gjesteliste som krysses av etter hvert som folk svarer? Hvor har disse som ber seg selv tenkt å sitte da??? makan...
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #9 Skrevet 24. mai 2007 Selvfølgelig har vi liste!! Og budsjett!! Alle som er invitert er nøye gjennomtenkt!! Har bestemt meg for å droppe hele bryllupet, det ble bestemt for flere år siden, men jeg hadde aldri trodd at det ville ende sånn:( Forresten, jeg er av samme oppfatning som deg anonym over! HI
Morango 29.05.2007 Skrevet 24. mai 2007 #10 Skrevet 24. mai 2007 har virkelig folk tatt kontakt med deh HI, og sakt at de kommer? hvordan vet de dato og tidspunkt? har de sakt de kommer til selskapet liksom? *klør meg i hodet* folk er så vanvittig rare
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2007 #11 Skrevet 25. mai 2007 Syns det er veldig synd hvis dere avlyser bryllupet. Har dere gitt beskjed til familien om dette nå? Hvis du syns det ble helt håpløst og du har avlyst, så kan dere jo reise bort bare dere og gifte dere? Syns det er synd at dere avlyser, og samboeren din burde ta seg en prat med moren sin hvis det er hun som overstyrer hele greia her. Som sagt tidligere: hvorfor må altid alle blande seg sånn?????? greit hvis man spør om synspunkter, men ellers kan man holde det for seg selv.
Happy H Skrevet 25. mai 2007 #12 Skrevet 25. mai 2007 Ånei HI, for en trasi situasjon du e komt i. men du MÅ IKKJE avlyse bryllupet ditt. dåkke har jo som du skrive planlagt dette lenge, folk må respektere deres ønsker denne dagen. din mann bør ta en alvorsprat med sin mor, får da være grenser for oppførsel!! Håper dåkke holder på planene og gifter dåkke som planlagt. ikkje bry deg om alle som spør om å få komme, si d koster mye og at dåkke derfor bare har muligheten tilå ha de som har fått invitasjoner. d e en ærlig sak og d skjønner nok alle!! Lykke til videre!!!=)
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #13 Skrevet 19. juni 2007 Vet ikke om du allerede har avlyst, men du kan jo enten avlyse å flytte datoen å fortelle svigermor akkurat hvor freidig og frekk du synes hun er. Eller du kan be gjestene om å ha med seg invitasjonen i bryllupet og ha en som står utenfor til å krysse av etterhvert som gjestene går inn. Da kommer ikke de seg inn de som ikke har invitasjon. Og svigermor føler seg sikkert veldig dum som har invitert folk som ikke kommer seg inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå