Gå til innhold

Hvordan hadde dere reagert?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stedatteren min skal reise bort i helgen, hun er hos oss nå men det er moren sin helg. Det er moren som har stått for planleggingen av turen, men det blir jo naturligvis vi som pakker for jenta. Vi har fått vite at hun trenger både sovepose, flytevest og varme klær. I dag presterer biomor å gi mannen min en huskeliste hvor hun ramser opp disse tingene pluss det vanlige som tannbørste, undertøy osv osv. "Bare sånn for sikkerhets skyld."

Mannen min og jeg hadde mest lyst til å sprute ut i latter der og da, men man har jo lært å oppføre seg pent ute blant folk. Vi forsøker å ta det hele med et smil, men det ser jo unektelig litt rart ut når hun gjør sånt foran andre foreldre i klassen? Hvordan hadde du reagert om du hadde sett en mor gi en sånn lapp til en far, hadde du trodd at mannen var evneveik eller at mor var kontrollerende?

Jeg kan for ordens skyld nevne at far er helt på høyden og vet meget godt hva jenta trenger å ha med seg på en hyttetur!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder mine barn, hadde jeg ikke klart å sende de avgårde uten å pakke ferdig og ha alt klart. Det er meg, men jeg føler også det at jeg har den daglige omsorgen for barna og tar dette som en selvfølge.

Derimot min stesønn blir sendt hit uten alt, her har jeg ordnet pass, helseforsikring, permisjon fra skole, klær, utstyr og videre.........

Selv vet jeg at skal man tenke på her at mor har omsorgen skulle hun ha stilt for alt dette siden far betaler bidrag

(slik tenker jeg med meg, jeg har omsorgen og er pliktig til at barna har det de trenger)

, men hvem klarer å la være da nåe min stesønn står der med luftehull i skoene, og for små klær?

Skrevet

Om biomor hadde pakket alt klart hadde jeg syntes at det var helt fint. Det er jo "hennes" helg og hennes greie. Men det hadde jo blitt litt mas for henne stakkar, pakke alt sammen og så levere det dagen før hos de som skal reise med jenta. Nei, da er det nok greiere at vi gjør den jobben... Og det er det jeg reagerer sånn på, om hun lar oss ta den pakkejobben så får hun stole på at vi får med det som trengs. Det hun gjør blir jo direkte nedlatende, spesielt foran en masse andre mennesker!

Skrevet

Ja, endten pakker en selv eller så får man stole på at andre gjør det. Herregud det er så mange merkelige historier om familier som oss he he.......=)

Skrevet

De andre foreldrene i klassen tenker nok kanskje sitt dersom de la merke til det. Men da om henne, og ikke om han. Det er jo hun som kommer med lista! Det virker rart ja:-)

Skrevet

Da hadde jeg ledd godt, ja:) Og gitt klar beskjed om at jeg ikke trenger sånne lister:)

Skrevet

Høres ut som et litt stakkarslig forsøk på å vise for hele verden og seg selv at hun fortsatt har kontrollen og er den som "vet best".. Har jo lest andre innlegg fra deg i det siste, og vet at jenta nå har bestemt seg for å bo mere hos dere. Sikkert ikke så enkelt for mor å takle det..

Skrevet

Evt vitner til opptrinnet tenkte nok evt negativt om henne, ikke om din mann.

Her får enten biomor satse på at vi klarer å pakke, eller så får hun gjøre det selv. Evt sier vi fra hva vi trenger (barna har ikke hver sin "utesovepose" både her og der, for eksempel).

Høres ut som noen har et behov for kontroll, eller et behov for å vise seg litt. Særlig hvis hun ikke har noen grunn til å levere en lapp, hvis din mann (eller du da) alltid sørger for at hun har det hun trenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...