Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hjemme i permisjon for førsta gang...har jobbet og/ eller gått skole helt fram til nå... men nåå føler jeg meg ganske så tiltaksløs og lat.... er hjemme på 5 mnd nå..snuppa er snart 4 mnd...bor ganske avsides på nytt sted som vil si at sosiale nettverket ikke er det største....

Har tusen planer og ideer i hodet mitt...men så mye som jeg ikke får gjort noe med bortsett fra når snuppis sover.

Hva gjør andre mødre hele dagene? får dere til å fullføre prosjekter i hus og hage? eller skal man "bare" passe på lillegullet? Noen som har det som meg? noen som har gode tips for å strukturere hverdagen litt bedre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg er jo ikke nyinnflyttet akkurat men har få venner med barn.

Så jeg ble med på DiBtreff jeg, noe som utviklet seg til treff nesten hver eneste uke med forskjellige "mammaklubber", så er det babysvømming, BuP en gang annenhver uke, cafe med venninner både med og uten små, trilleturer med jenter/damer jeg er blitt kjent med gjennom DiB osv osv...

Og nå er lilletrollet også blitt så stor at hun kan "være med" når jeg rydder, lager mat, vasker etc. Da sitter hun i stolen sin, leker på gulvet etc.

Utover det må jeg jo innrømme at det er ganske mye av min tid i perioder som går med til dibbing:p Hehe...

Skrevet

Jeg prøver alltid å ha en plan med dagen, om det så ikke er annet enn å gå ned på det lokale kjøpesenteret for å poste et brev, så er det liksom noe å "gjøre"... jeg hater å vokne opp og ikke ha NOEN planer... så ellers går det i familiebesøk til småen sine besteforeldre/oldeforeldre/tippoldeforeldre, vaske hus, rydde, handle, være med venninner, ut på trilletur, leke med babyen, handle.... småen er med på alt! (hun kan heldigvis også underholde seg selv veldig lenge av gangen)

Jeg storkoser meg hjemme, og ingen dager er like. Nå bor vi ganske urbant til, så det er en del å ta seg til her.

Prøv å kom deg litt ut, smil til de som går forbi deg med barnevogn eller prøv å slå av en prat for å bli kjent med de, det er viktig med et sosialt nettverk når man flytter på et nytt sted. Oppsøk steder (butikk/kjøpesenter eller noe) hvor det befinner seg mange folk så du blir litt kjent i nærmiljøet og hvem som bor der.

Rutiner er litt viktige, så du kan jo prøve å strukturere dagen litt. Jeg står f.eks. opp klokken 07.00, småen får mat og bleie, så legger jeg henne på stellematten på gulvet mens jeg dusjer, så leker hun på lekematten sin mens jeg spiser frokost og ser på god morgen norge, så sovner hun litt mens jeg rydder og pakker stellebag til vi skal gjøre noe den dagen osv...

Skrevet

Jeg får gjort det aller nødvendigste i hus og hage, men ikke stort mer heller :) Sånn er det bare, tar tid med barn! Vi går på trilletreff som arrangeres av kirken og barseltreff. Vi er etterhvert blitt kjent med veldig mange som går hjemme, så nå har jeg så mange avtaler og mye å gjøre at fritidsproblemer et blitt et fremmedord. Gutten min er snart 8,5 mnd, så han sover ikke like mye lenger på dagen og har behov for endel oppmerksomhet/aktivisering :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...