lenej :o) Skrevet 23. mai 2007 #1 Skrevet 23. mai 2007 håper det kommer flere inn her, med litt mer efraring enn meg da.. har så lyst å starte opp egen bedrift. har en mann som startet sitt eget firma, da han var 16 år. å han er min store støttespiller her. han har investert mange penger i meg, å mine prosjekter, å vil gjerne se at jeg lykkes. men er ikke så lett, selvsagt, markedet er der. å produsere barneutstyr, det er det jo bruk for. spesielt ting som er litt billigere enn i butikker. som da jeg gikk gravid, å trengte en stelleveske, var min mann å kjøpte den som hørte til vogna. å den koste 800kr!!! så den ble byttet inn, for jeg synes det var en horribel pris!! så prøvde jeg meg å sy en egen veske. å en uke å mye svette å irritasjon og feiling å prøving, så var den ferdi! så måtte jeg ha en vognpose. som matchet. så resultatet ble vognposene mine, å veskene mine, å nå har jeg gått over til matchende luer, babytepper, leke"sekker" å div annet. så kommer det til at jeg syr for det er gøy. men vet ikke om jeg tør å satse! har en stor inspirasjon i hun som startet opp www.bittebror.com - en fantastisk dame! er det noen her som har erfaring ved å starte opp sin egen bedrift fra bar bakke? tips både om økonomi å praktiske ting?
My self Skrevet 23. mai 2007 #2 Skrevet 23. mai 2007 Heisann. Ettersom din mann har erfaring med å starte eget firma, så får du nokk masser av råd av han når det gjelder registrering av firmaet. Et lite tips er www.bedin.no, masse gode tips og råd. Ellers så anbefaler jeg at du registrerer enheten din hos brreg.no Ja, sant som du sier. Markedet trenger flere butikker med baby relatert utstyr. Med prisene som er i dag så er det sikkert ikke enkelt å skaffe seg en liten smårolling. Ellers så vil jeg si at jeg anbefaler deg å starte en nettbutikk kombinert med "virtuell butikk". For sånn som verden har blitt i dag, så er det meget lønnsomt med en hjemmeside der du kan selge og markedsføre dine produkter. Jeg har selv størst erfaring med nett baserte tjenester. Så jeg kan prøve å gi deg noen tips for hvordan du kan markedsføre dine produkter og hvordan du ikke skal gjøre det. Det første du kan gjøre er å lage deg en mail-liste over de du _kjenner_ og sende en mail til de der du forteller om hjemmesiden og produktene dine. Ikke send til fremmede, dette fordi det kan virke som "spam" og du blir tatt u-seriøs. Det kan også være smart å fortelle det fysisk til venner. Også kan du legge til hjemmesiden din i alle startsidene og bedriftskatalogene du kommer over. Her har du en liste over de fleste startsidene du kan legge til hjemmesiden din: http://www.webtips.no/tools/kataloglisten.php Videre så anbefaler jeg deg å investere i noen annonse kampanjer. Men da er det viktig at du treffer riktig målgruppe. Hvis du skal selge baby relatert utstyr, så bør det være en side der de med babyer oppholder seg. f.eks barnimagen. Jeg vil også anbefale deg å registrere en konto www.adwords.com og sette inn noen tusninger der. adwords er et anonnseprogram som viser din anonnse på de sidene som er relatert til det du driver med. i ditt tilfelle baby utstyr. Da betaler du (la oss si) 0.80kr for hver gang noen klikker på din annonse. Og de pengene går til den siden der din annonse ble klikket på. (hvis du skjønner) Det du ikke må gjøre, er å reklamere for din side alle forum du kommer over, for dette kan betraktes som spam, og du kan bli tatt for å vær useriøs.
My self Skrevet 23. mai 2007 #3 Skrevet 23. mai 2007 Et eksempel på adwords: hvis du ser under det siste innlegget. Der står det annonser fra google. Det er der din annonse kan komme. Den kan også komme på andre sider enn bare på dinbaby.
lenej :o) Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. mai 2007 tusen takk for gode tips! problemet mitt er jo penger. har jo ikke råd å sette ut annonser ennå, må få opp salget litt først. de pengene jeg har tjent hittil, dem har jeg brukt til å kjøpe utstyr. så må tjene litt mer, for tenkte at neste blir vel reklame. så, er så tili ennå, har ikke mulighet å ta opp noe lån, for har ikek noe jobb, elelr penger til å betale på det lånet, så er et lite dillemma der da..
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 25. mai 2007 #5 Skrevet 25. mai 2007 Så utrolig fine varer, likte veldig godt vognposene dine.. kunne tenkt meg en sommerpose med retro blomster inni og Aubergine utenpå kanksje.. men hvor mye tar du for disse posene, så ingen priser under "Priser" ser også at det står betillingssopp, så da tar du kanskje ikke imot bestillinger nå da? Uansett, lykke til videre..er så bra med sånne tilbud:)
supermamma1 Skrevet 31. mai 2007 #6 Skrevet 31. mai 2007 Hei igjen Lene Det første og viktigste tipset jeg vil gi deg er å finne din egen "bane" og dine egne varer og design. Det tar tid, penger og ett hav av energi for å finne sin egen nisje og sin egen vei å gå. Husk at det norske markedet er lite, og det begynner å bli en del nettbutikker og aktører allerede. Ikke prøv å finne opp kruttet på nytt, men prøv å finne på noe unikt. Det er det du vinner på! Grunnet økonomiens tilstand, og for å finansiere "researchen" det tok for å komme frem til de endelige produktene jeg ønsket å satse på var jeg nødt til å sy for salg. Dette er ikke en heldig situasjon, så dersom du har råd til å la være, råder jeg deg til å holde tilbake produkter du ikke er 100% fornøyd med eller som kan komme til å endres. Det vinner du på i lengden. Dersom en får ett dårlig rykte på seg fordi man har solgt ett eller to produkter som ikke holdt mål er det vanskeligere å opprette seg ett bedre rykte igjen selv om man har forbedret både teknikk, mønster, og det som er. En annen gylden regel er å holde seg "fair" mot de andre aktørene på markedet. Det er en uskrevet regel at man ikke trekker andre butikker inn i offisielle diskusjoner, kommentere og evt rakker ned på andres produkter i det offentlige rom. Som regel ser kunden det mer som ett svakhetstegn og bevis på en useriøs selger, enn det omvendte. Til slutt skal du vite at det er UTROLIG mye tøffere å starte firma enn det det virker som til å begynne med. For å få lov til å væe kreativ og dele sine kreasjoner, er det så vanvittig mye som ligger i grunnen for det. Jeg kan si det sånn at jeg jobber hvert ledige øyblikk, og kun60-70% av tiden går med til design og produksjon. Resten er kundebehandling, innkjøp, regnskapsføring, telefoner, mailer, bildetaking og redigering, markedsføring osv. Det er en kjempejobb, og det kan ta hardt på til tider. Derfor vil det aller største rådet mitt være at du skal være siker på hvor du vil hen, før du går i gang!!!! Lykke til. Silje bittebror.com
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå