Amonym i dag Skrevet 23. mai 2007 #1 Skrevet 23. mai 2007 Babyen har gjennom et par uker (kanskje mer) vært så urolig når han blir ammet. Noen ganger går det greit i begynnelsen av amminga, da suger han godt, men plutselig vrenger han hodt bort fra puppen, tar nesten med seg brystvorta med det samme, og er på gråten stakkar. Jeg tar han opp for å prøve å få ut luft, men det blir ikke bedre etter det har kommet en rap heller....Så nå er jeg frustrert, virker ikke som han får i seg nok mat bestandig heller....Noen tips??? Blir veldig takknemlig for hjelp:)
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 23. mai 2007 #2 Skrevet 23. mai 2007 akkurat sånn har vi det og, snakka m hs og vi ble enige om at mme sånn av og til ikke gjorde noe. Vi pupper først, så mme-hun har etter det lagt godt på seg og virker mye mer fornøyd (hun er 4 mndr)
Amonym i dag Skrevet 23. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. mai 2007 Så det var liten melkeproduksjon som var årsaken?? Da pappaen ga han flaske i går som jeg hadde pumpet ut tidligere på dagen (var kun 80 ml da), drakk han det uten problem...
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 23. mai 2007 #4 Skrevet 23. mai 2007 hos oss er det nok det. irriterende, for jeg hadde tenkt å amme leenge:( har amma hver time i håp om å få opp produksjonen, på dagtid går det stort sett greitt, det er etterm og kveldene som er verst.
hårsår Skrevet 23. mai 2007 #5 Skrevet 23. mai 2007 Det er viktig å drikke 3 liter vann til dagen. Dette er det lett å glemme. Jeg merker med èn gang dersom jeg bare har hatt 1 liter vann.
Amonym i dag Skrevet 23. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. mai 2007 Huff da, ikke alltid det blir som planlagt dessverre, men fint at dere har funnet en løsning som passet for dere:) Noen flere som har innspill??
Duddlidu Skrevet 23. mai 2007 #7 Skrevet 23. mai 2007 Man skal være forsiktig med å anbefalle legemidler her på forumet også, men hos meg var det akkuratt likedan og nesespray som ble løsningen. Jeg har litt trøbbel med utrdrivningsrefleksen, så når melka stoppa opp ble lillegutt utolmodig og urolig. Den hormonnesesprayen Syntocinon virka godt her og løste mye av vårt problem med urolighet. Den er kjekk å ha ved pumping også, jeg gikk fra å pumpe 20 ml, til 180 ml Den fåes på resept, men tror ikke leger er så vanskelige å be på akkuratt dette. kanskje verdt å prøve om du vil amme lenger?
Amonym i dag Skrevet 23. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 23. mai 2007 Oi, det hørtes jo positivt ut Endelig mamma, takk for tips. Har jo sett at mange har lovprist den nesesprayen, men tenkte ikke over det:)
Labbetøs Skrevet 24. mai 2007 #9 Skrevet 24. mai 2007 Tror du det er melkemengden da? Er det værre på kvelden enn på formiddagen? Blir det bedre når du bytter til det andre brystet? Spiser han da det andre brystet og blir urolig igjen?
Amonym i dag Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #10 Skrevet 24. mai 2007 Vet ikke om det er melkemengden eller ikke. Det hjelper ikke å bytte pupp heller..har du andre forslag så gjerne det:)
Karija Skrevet 24. mai 2007 #11 Skrevet 24. mai 2007 Ved slike ammeproblemer er det sikkert lurt å kvittere ut om det kan være KISS også (låsninger i nakke/ryggrad). Dersom du ikke vet hva det er, får du sikkert mange treff dersom du søker på nett.
Amonym i dag Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #12 Skrevet 24. mai 2007 Oi, skal gjøre et søk med en gang, dette må sjekkes..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå