Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #1 Skrevet 23. mai 2007 Samboern min mener at jeg skjemmer bort sønnen vår, og at han er i ferd med å bli til en ufordragelig drittunge som alltid skriker seg til viljen sin.. Jeg må innrømme at jeg ikke er så flink til å si nei når han vil ha banan eller bolle, men vi har f.eks vært flinke til å lære han å legge seg ( brukte en mild form for "skrikekur" da han var 7 mnd, og det har aldri vært noe problem siden), og når han noen ganger slår seg vrang ved bordet synes jeg vi er ganske flinke til å overhøre griningen hans og ikke gi han viljen sin. Men i dag skulle pappaen legge han, og det ville han ikke! Han er veldig mammadalt, og da han så at jeg ikke skulle være med inn på rommet var det helt katastrofe! Han pleier å få en flaske melk før han legger seg, men i dag ville han ikke ha det av pappan, og skrek seg i søvn (sovnet på 5 min da). Er det riktig å la dem hyle for å unngå at de "skriker seg til" det de vil? Hvis han vil på armen min når jeg lager mat, er det da riktig å tvinge han ut i stua og heller la han hyle der sammen med pappan sin, for å lære han at han ikke kan skrike seg til å få sitte på armen min når han vil? Blir veldig takknemmelig for svar!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #2 Skrevet 23. mai 2007 Har det samme problemet. Vet ikke hva jeg skal gjøre :-(
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #3 Skrevet 24. mai 2007 Jeg syns ikke man skal la ungene styre hvordan man gjør ting hjemme, de MÅ jo lære seg at både mamma og pappa kan legge de. Samme med å sitte på armen, det fungerer jo bare ikke å alge mat med en unge rundt halsen! Farlig kan det også være, med kniver og varme kjeler og komfyr. En annen ting er at den melkeflaska på senga høres litt underlig ut...har han ingen tenner?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #4 Skrevet 24. mai 2007 Vår er bare 11 mnd, da så litt forskjell, men han hyler stadig vekk. Når han blir satt i lekegrinda, når han ikke får leke med steroanlegget, hvis pappa går, hvis mamma går, i det hele tatt..... Vi overhører det fullstendig, og han gir seg etter 20 sekunder. Ja, den flaska er vel ikke nødvendig lengre
Mamma So Skrevet 24. mai 2007 #5 Skrevet 24. mai 2007 Datteren min på 19mnd (enebarn) har nok blitt grundig bortskjemt. Hun er også 1. barnebarnet så besteforeldrene er absolutt med på denne bort-skjemmingen. Regelen (helt siden hun var født) har vært å ikke la henne gråte. Hun får max oppmerksomhet og trenger ikke å grine seg til ting fordi et lite eehh, eller pekefinger eller (nå i det siste) et ord ("mat" "vann" "bade" sng(=lekeplassen)" får ting til å skje. Og passer det ikke med lekeplass eller bad akkurat da så sier jeg "du har lyst å bade du" e.l og tilføyer, "men akkurat nå skal vi.. (sier det vi skal gjøre i stedet). Enten er det da helt greit, eller så må det gjentas noen ganger. Virker ofte som det viktigste er at hun blir hørt. Hvis det hun spør om blir ignorert (når jeg er på telefonen f.eks), vil hun begynne med mase-stemmen og evt. begynne å sutre.) Hun får sitte på kjøkkenbenken når jeg lager mat, og smake på grønnsakene jeg skjærer opp. Ellers får hun gå på benken og lage kaffe til gjestene (tar filteret oppi kaffetrakteren og får litt hjelp med å plassere vann og kaffepulver). Hun får også velge om hun vil sitte i stolen, på fanget eller på bordet når hun spiser (men løpe på gulvet med maten er ikke lov). Hun får (nesten alltid) gå ut når hun sier "ut", hun får være oppe litt lenger når jeg spør om hun skal legge seg og hun rister på hodet. Hører jeg et knyst i løpet av natten tar jeg henne inn i vår seng. Ellers er hun fornøyd med å ha sin egen seng på sitt rom, og gråter ikke når vi (omsider) legger henne. Skulle det likevel skje går jeg rett inn igjen og holder henne & synger for henne til hun markerer at hun er klar for sengen sin nå. Hvis hun begynner å gråte fordi jeg har sagt jeg skal på jobb eller trening sier jeg "men vil du ha litt sjokolade". Da stopper hun og det er nesten alltid greitt. Stopper hun ikke å gråte da (har skjedd en gang) drar jeg ikke ut men blir hjemme. Ekstrem bortskjemming - eller hva? Min svigerinne sier at jeg har gitt ordet bortskjemt en ny betydning.
Gjest Skrevet 24. mai 2007 #6 Skrevet 24. mai 2007 hehehe... regner nesten med at du vil få et stort problem når det er tid for søsken;o)
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #7 Skrevet 24. mai 2007 Du tuller!!???Hvis ikke er jeg redd jenta di blir svært krevende også overfor andre, og desverre litt vanskelig å like.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #8 Skrevet 24. mai 2007 Dette må jo bare vere et ironisk innlegg!!! Tipper du får store problemer etter hvert vist ikke.. Ser deg for meg i nanny 911 om et par år!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå