Gå til innhold

Skulle ønske jeg kjente andre "stemødre"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I min omgangskrets/familie er det ingen andre stemødre. Men på samme måte som jeg syns det er fint å prate med andre mødre, hadde det vært fint å kjent andre stemødre også. Føler ikke jeg kan prate med noen nå om det som handler om stebarnet. Er det noe som er vanskelig føler jeg det blir kritikk og er det noe bra føler jeg det blir kunstig. Alt er liksom lettere når det gjelder bio barn når man skal prate med andre. Prater jeg om stebarnet føler jeg alt blir analysert. Og ikke minst- folk skal alltid komme med negative kommentarer ang biomor. Hvis jeg f eks sier at barnet ofte ikke hører på meg. Ja da kommer det alltid kommentarer om at det er biomor sin skyld. Det er ikke slik jeg vil høre. Det er jo ikke slike kommentarer man får om man prater om sitt eget biologiske barn...

Uff jaja kanskje jeg må sette inn en annonse i avisa. "Stemor" søker "stemorvenninne"... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan gjerne sende meg en post :)

Skrevet

Mitt nettverk av andre stemødre har hjulpet veldig, så kan anbefale å finne noen å snakke med. Kanskje du kan ha et innlegg på skravle-forumet og søke etter stemødre i nærområdet?

Skrevet

Hei. Jeg har 2 stebarn,og en datter. Vi kan gjærne bli venner vi:) har tenkt det samme som deg flere gagner. Har du en mailadr.så legg den gjærne ut.

Skrevet

jeg skjønner hva du mener. Har selv stebarn og skulle ønske jeg kjente noen andre som var stemødre også... Litt redd for å si ting ofte, for mange vil kanskje ta ting negativt..

Skrevet

Hei!

Hvor bor du?

Jeg bor i Sandnes. Du kan gjerne sende meg en mail: [email protected]

Jeg har to bonusbarn og to egne barn.

Vil også gjerne utveksle litt erfaringer.

Skrevet

Vi er flere ! :)

Mannen min har to barn fra tidligere som bor hos oss 50 %.

Vi venter vårt første barn i september ( en gutt :)

Jeg kjenner nesten ingen stemødre selv, og det er ganske slitsomt som du sier at så fort man prater om sine stebarn, blir det analysert til de grader!

Særlig av kvinner som selv forholder seg til at deres barn har stemødre..

Hadde vært nyttig å ha noen å utveksle erfaringer med,- mailen min er [email protected] dersom ts eller andre vil sende meg en mail! :)

Hei så lenge !

Skrevet

Det er ikke så lett som mange tror å være stemor nei!! Har en stesønn og 2 barn selv,har fått mye kritikk fra familien min om hvordan jeg takkler han. Skulle ønske de hadde vært borti det samme selv,så hadde de kanskje holdt munn. Er vansklig nok som det er med en heks til biomor,og en far som er nokså likegyldig!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...