Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har prøvd det?

vondt?

og når begynner man med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal prøve det og har fått grønt lys fra jordmor. Han jeg skal ta det hos vil ikke ta det på meg før tre uker før termin, da man kan risikere å sette igang fødsel (sier han iallefall) Vet ikke om det er vondt, men har tatt endel akupunktur tidligere for bekkenløsning og ryggplager, og det er jo helt klart ikke behagelig, men man overlever såpass. Har hørt at det blir tatt i hånden, og da er det sikkert mer behagelig enn å ta stikk i øret som jeg har tatt før.

Lykke til!!

Skrevet

Jeg tok det sist gang, tror jeg begynte 3-4uker før termin. Var ikke vondt, men når ho traff de riktige punktene og skrudde litt på nålene så stakk det litt til. ubehagelig akkurat da, men det var snakk om 1 sekund kanskje..merket de ikke mens jeg lå med de..

men det funket ikke for meg da, gikk 12 dager over terminen likvel, og måtte ha drypp for at det skulle skje noe særlig med fødselen..stoppet etter 3-4cm..

Skrevet

Ja, har hatt 7 behandlinger. Først skal det sies at det er ikke meningen å sette igang fødsel med modn akup, men gjøre fødselen lettere og kortere når den først setter igang. Det er helt klart ubehagelig, både i form av nålene (som ble satt på tær, legger, lår, bekken og rygg) og ligge på den harde benken i èn time hver gang. Man kan begynne ca 3 uker før.Selv begynte jeg uken før termin, og nå har jeg gått max tid over.Men jeg føler jeg må avvente til etter fødselen til å kunne si noe om jeg tror akup hjalp. Jeg har kun den forrige fødselen å sammenlikne med, for man får jo aldri svar på hvordan ting hadde blitt om man ikke tok behandling.

Skrevet

ja min jordmor sa det skulle hjelpe på modningen av livmorhalsen og forhåpentligvis gjøre fødselen litt lettere i åpningsfasen eller noe sånt... :)

får ringe rundt ca 4 uker før da og se om noen vil hjelpe meg med modningen, og så håper jeg litt på at jeg ikke går over tiden :)

Skrevet

Jeg kommer til å teste det litt ut på egenhånd, er fysio og punktene er greie å komme til, hovedsakelig fra kneene og ned, litt etter som. Blir spennende å se om det har noe for seg. Alt må prøves:)

Skrevet

Jeg starta med modningsakupunktur denne uka, er 37+6 i dag. Etter første time på mandag kjente jeg en veldig tyngdefølelse i nderlivet og et press nedover. Hatt litt mensmurringer også. Ny time i dag, og nå er jeg helt gåen. Det kjennes ut som om noe skjer med kroppen min i allefall. Det blir spennende å se hva som skjer framover, jeg gikk 16 dager over termin sist, var ikke moden i det heletatt, og alt endte med et haste KS. Såhvis jeg kan unngå det med litt nålestikkng er det helt topp!

Nålene som ble satt på meg var fra knærne og ned, og det var litt ubehagelig når han "snurret" litt på de, men ellers greit....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...