Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært hos legen i dag pga masse mensmerter og kynnere. Der fikk jeg beskjed om at hodet er festet og siden jeg er andregangsfødende ville legen tro at fødselen var rett rundt hjørnet. Jeg skal på sykehuset i morgen. Den undersøkelsen de tar... Kan ikke den ofte sette i gang fødselen hvis man er moden??

I ettermiddag hadde jeg regelmessige kynnere som minte veldig om rier,men de har slutta å være regelmessige og kommer bare av og til nå.

Jeg er så spent på om jeg kommer til å ha en liten en i løpet av et par dager:)

Er foressten 37 uker på vei i morgen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm...jeg har det akkurat som deg... Hva slags undersøkelse skal du ha på sykehuset??

Skrevet

Det sa legen faktisk ikke noe om. Jeg fikk bare henvisning til poliklinikken for gravide...

Jeg regner med at de skal feste sånn ctg på magen for å måle kynnerne og sjekke åpning. Det er denne undersøkelsen jeg lurer på om kan sette i gang fødselen hvis jeg er moden.. Har gjort det før og det er ikke godt..

Skrevet

Oi, spennende å se det da:) Det skjedde ikke noe mer i natt nei, hehe:) Fint lite her og i grunn, fikk da sove etterhvert. Har ikke hatt så mye menssmerter i dag som i går. Så var vel bare noe rart..:)

Har ikke vært regelmessige, så jeg har ikke tenkt noe på å ringe eller noe..

Skrevet

Jeg hadde det ikke noe godt i natt, så det første jeg gjorde i dag var å ringe legen. Jeg håper virkelig han har rett i at det ikke er lenge til:) Får vel vite litt mer i morgen.

Kjedelig at det ga seg da. Det kommer vel plutselig tilbake med full styrke:)

Lykke til iallefall:)

Skrevet

Jeg er også andregangs, og hodet var så godt som festet for 1 uke siden.Nå er jeg 12 dg over termin i dag, og var på sykeh og fikk ctg, ul og ble strippet (det er det du mener, legen røsket i mormunnen for evnt å kunne sette igang rier), men ingenting hjalp. Jeg var da moden og hadde ca 2cm åpning. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor de er så opptatt og fortelle om hodet er festet el ikke til andregangsfød fordi det forteller ingenting om forestående fødsel.Hodet trenger ikke feste seg før riene er i gang.Så ikke ha forhåpninger om at noe skjer, uansett hva lege sier el gjør....ventetiden blir bare så utrolig mye lengre..

Skrevet

Huff, det er ikke bare bare..

Håper legen har rett ja:) Må få høre hva de sier i morgen da.

Det kommer nok garantert tilbake ja, en eller annen gang. Har jo igjen 12 dager til termin så..er jo litt igjen. Men kan jo egentlig skje når som helst. Helt greit for meg om det skjer noe snart, hehe:) Klarer ikke tenke på annet om dagen.. Ikke lett å ha flere eksamener da gitt..

Skrevet

Takk for svar MAMMA1

. Jeg vet jo egentlig fra forrige gang at jeg ikke skal høre for mye på hva lege/jordmor sier om når man kommer til å føde.. Da fikk jeg beskjed 5 uker før termin av jordmor at jeg kom til å føde når som helst. "prøv å knip igjen et par dager" sa hun. Veel... jenta mi kom ikke før 5 dager før termin...

Men når jeg var hos jordmor sist så lurte jeg på om hodet var festet og da bare lo hun og sa at det var veldig sjelden det festet seg før fødsel siden jeg var andregangs.. Derfor jeg fikk forhåpninger i dag. Jeg håper nå ihvertfall at det ikke er så altfor lenge til. Er jo ikke så godt å gå med mensmurringer og kynnere hele tiden.

Lykke til da MAMMA1. Det er vel ikke så lenge igjen for deg uansett:)

Skrevet

Junimor84:

Jeg skal gi beskjed:)

Ikke bare bare å ha masse eksamner og nærme seg fødsel vil jeg tro.

Skrevet

Er ikke det, men må bare prøve å gjøre det beste ut av det. Neste eksamen er 31.mai. Har menstermin 30.mai og ultralydtermin 4.juni, så blir spennende å se om jeg er på den eksamen..hehe.

Lykke til i morgen:)

Skrevet

Bare hyggelig! Ja, veldig slitsomt å gå rundt å kjenne på mensmurringer ol i lang tid før. Jeg synes å merke noe annerledes i dag, men trøster meg med at det uansett vil bli i morgen.Få høre hvordan undersøk din går i dag, om du blir strippet osv:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...