VinterSol+2 Skrevet 23. mai 2007 #1 Skrevet 23. mai 2007 meneh.... hva er cellulitter? (blir så forvirra av alle disse ordene, celulitter, åreknuter osv osv.. hva er hva, lissom? jeg har vokst opp med masse brødre.. de snakker ikke så mye om sånt..) er det de "fettvalkene" eller rynkene en får bakpå lårene osv? ulekkert er det iallefall.. jeg har visst fått min porsjon.. og håper de kan trimmes vekk eller noe?
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 23. mai 2007 #2 Skrevet 23. mai 2007 Ser ut til at du har forstått rett;) Er disse "fettvalkene", ja! Hehe...
Lillegullet130707 Skrevet 23. mai 2007 #3 Skrevet 23. mai 2007 Hei, Ja, det er fettet som blir litt sånn hullete på en måte når du strammer lår og rumpe, også kalt appelsinhud! Det blir redusert når man trener og blir fastere i fisken etter graviditeten! Lykke til! ;o)
Regnbuemor til 2 Skrevet 23. mai 2007 #4 Skrevet 23. mai 2007 hi, hi.... Du må ikke gå rundt og tro at sånne spørsmål er idiotspørsmål. Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar! OK? Men altså din ide om hva celulitter er er helt korrekt. Det er de der "bølgete" hudpartiene som man kan få på rumpe lår osv. De kan glattes litt ved trening, smøring og passe på at man drikker nok vann. Hver dag! Åreknuter er sånne mørke/blå streker/klumper man kan få på bena. Jeg har et lite atlas nå på siden av foten. De kan sette seg hele veien oppover, til og med som hemorroider i rompa, eller på hufsa! (uff)
VinterSol+2 Skrevet 23. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. mai 2007 hihi. føler meg litt vel blond når jeg ikke veit sånt da! men sånne tynne tynne blodårer, som et "spindelvev" hva er de da? Og åreknuter, de blir man lissom ikke kvitt, eller? Uff. hehe prøver å ikke være så forfengelig, men har tydeligvis da fått åreknuter på baksiden av knærne,og cellulitter på baksiden av lårene... usj. men godt at celulitter kan trimmes bort da!
Solskinnsjenta Skrevet 23. mai 2007 #6 Skrevet 23. mai 2007 Det er dessverre ikke helt sant at cellulitter kan trimmes bort. Hvis du reduserer fettprosenten din vil de bli mindre fremtredende, men helt vekke blir de dessverre ikke. Åreknuter og sånne spindelvev-årer (husker ikke hva de heter på norsk...) kan fjernes med laser, men forsvinner dessverre heller ikke av seg selv når de først er kommet. Angående det at cellulitter blir mindre fremtredende ved smøring og massasje er fordi den generelle blodgjennomstrømning i området får området til å svulme litt opp, og dermed "fyller ut" mellom cellulittene. Slutter du med smøringen og masseringen vil cellulittene vises igjen. Har selv masse cellulitter på lårene og baken, men jeg går sjelden i lårkorte skjørt uansett. Og tenker det at når jeg kommer på stranden med tvillinger er det ikke mange som ser på lårene mine...
Gjest Når Kommer Egentlig LynVingen? Skrevet 23. mai 2007 #7 Skrevet 23. mai 2007 Kan legge til unyttige opplysninger jeg... Åreknuter forsvinner ikke av segselv nei, og for noen blir de visstnok ganske plagsomme. Har ofte sett gamle damer med dem, og noen sier åreknuter kan klø... Ikke klø hull på dem, noen har gjort det, og det var etter sigende ikke pent, kan bli en hel del blodsøl av sånt. Har en ganske stor åreknute midt på låret selv, ekle greier. Kan opereres bort da
Mammaen til Noah Aleksander Skrevet 23. mai 2007 #8 Skrevet 23. mai 2007 jo cellulitter kan bli helt borte..hadde litt tidligere,men ble skikkelig trent osv,å de ble borte...kommet litt tilbake no da,men etter fødselen e det påen igjen med trening :-)
Gjest Skrevet 23. mai 2007 #9 Skrevet 23. mai 2007 Du stiller ikke idiotspørsmål, Vintersol! Ikke vær sånn mot deg selv. Vi lurer alle på mange rare ting en gang i blant, men alle tør ikke spørre, og noen velger å være anonyme. Stor klem! Ps. Ja de kan trimmes bort de der cellulittene. Det er den beste måten å få de bort på. Synes ikke kremer funker.
Gjest Skrevet 23. mai 2007 #10 Skrevet 23. mai 2007 Hihi... er ikke dumt spørsmål det vel, og du har helt rett. de klumpene under huden. Jeg har også fått min porsjon bakpå lårene og rompa. Lekkert! Får trimme de bort med mange trilleturer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå