Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 23. mai 2007 #1 Skrevet 23. mai 2007 Vi har jo en sånn Babybjørn active bæresele, men har ikke brukt den så mye siden Mia ikke synes det er så stas å ligge nesegrus inntil meg og ikke se noe. I dag prøvde jeg såvidt å ha henne face forward, og det så ut til å gå greit, men jeg vet ikke om det egentlig ikke er "lov" når hun bare er 3 1/2 mnd. Kan ikke finne noe om når de kan henge den veien, noen som vet? Hun var ihvertfall smørblid og digga det, så jeg håper jo at jeg kan gjøre det mer :-)
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 23. mai 2007 #2 Skrevet 23. mai 2007 Hei... Vi snakket og om det her om dagen og konkluderte med at vi ikke vet. Vi har arvet vår så den kommer jo uten bruksanvisning. Kanskje Bellen eller Linda vet?? Deres små er jo litt større enn våre. Men jeg tror en god greie er å tenke på at de må kunne holde hodet selv for å sitte den veien. Kan jo tenke meg at det er hardt for både hode og nakke dersom det blir for tungt for den lille. Så bra at hun likte det. Vi bruker heller ikke selen så mye for hun er så opptatt av alt hun skal se på om dagen og da er det mye mer stas å ligge høyt på skuldera mi.
Bellen^2 Skrevet 23. mai 2007 #3 Skrevet 23. mai 2007 Hellu:) Sebastian synes heller ikke Babybjørnen var noe kult så lenge han bare så rett inn i brystet til mamma, men nå når vi har snudd han storkoser han seg. Jeg tipper at han var rett før 4 mnd de første gangene vi prøvde, og det var bare for kortere perioder av gangen. Mia er vel like stor som Sebastian nå, så størrelsesmessig er de jo like også. Sebastian har vært flink til å holde hodet sitt, men jeg merker at han har blitt sterkere etter å ha sittet i bæreselen også. Det eneste jeg må passe litt på er at han ikke blir overstimulert. Det er mye inntrykk og han blir fort sliten men det er så spennende så han sier ikke alltid fra. Da må mamma passe på å duppe han litt i vogna så han får noen sovepauser innimellom. Jeg tror uansett litt med måte ikke kan skade:) Jeg skal på (forsinket) 4 mnd kontroll med fysioterapeut i morgen på HS og husker jeg det på tross av den berømmelige ammetåka så kan jeg høre hva de sier?
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 23. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. mai 2007 Takk for svar jenter! Vi har bruksanvisning, men ble ikke så klok av den. Det står noe sånt som "barnet kan sitte andre veien når det kan holde hodet selv" eller noe i den duren. Hun kan jo holde hodet, men er litt som en fyllik noen ganger hehe, teller det :-p Tror vi prøver litt i det små til å begynne med, moro å prøve noe nytt for henne.
Tussi og Maja Skrevet 24. mai 2007 #5 Skrevet 24. mai 2007 Har også lurt på dette. Maja har blitt ganske sterk i nakken, og holder hodet selv. Prøv å husk og spørre Ellen, så skal jeg jaggu finne frem Babybjørn jeg også. Blir gøy!
Två små trollungar Skrevet 24. mai 2007 #6 Skrevet 24. mai 2007 Vi har latt Amanda sitte med hodet utover ganske lenge, begynnte nok når hun var litt over 2 måneder, men bare i korte perioder (det er sikkert altfor tidig egentlig, men hun har lenge vært veldig sterk i nakken...). Det at hun har pute hjelper henne nok å holde oppe ryggen og...
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 24. mai 2007 Da har jeg spurt HS og de sier at det er bare å la de sitte fra 3 måneders alder om de holder hodet bra oppe, og det gjorde visst Mia. Jippy, da blir hennes verden plutselig litt større :-)
Bellen^2 Skrevet 24. mai 2007 #8 Skrevet 24. mai 2007 Samme svar fikk jeg av fysioterapeuten i dag:) Hun mente at de fra 3-4 mnd alderen fint kunne sitte med ansiktet ut, hvis de var sterke nok i nakken og synes det var greit (ikke ble redd). Hun poengterte at det var viktig å begynne med korte økter for det kan være veldig mange nye inntrykk for de små og de trengte ofte hvile.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå