Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste natten på barsel fikk jeg en barnepleier til å passe lille Jonas en liten stund så jeg fikk sove litt.Når jeg våknet ca halv syv var han ikke komt tilbake på rommet.Jeg bestemte meg for å kle på meg så jeg kunne hente Jonas så jeg fikk amme han.

Jeg gikk inn på pauserommet å sa jeg ville amme Jonas.Så reiste barnepleieren å sa at hun gjene ville hjelpe meg.Vi stoppet opp å så på hverandre...vi må nesten ta med Jonas sa jeg...Hun såg spørrende på meg;er ikke han inne hos deg da? Nei...dere henta han i natt så jeg fikk sove litt.Å når jeg våkna var han ikke der.

Hun ble helt rar...

Det hadde vært vaktskifte,men hun hadde ikke sett eller hørt noe om Jonas.Jeg ble helt stiv...sto der bare midt i gangen.

Banepleieren løp inn på rommet mitt....kom ut igjen...løp bort igjennom gangen å snakket med de andre som var på jobb.Ingen visste noen ting...Det ble fullt kaos på hele avdelingen....de løp fra rom til ro.

Aldri har jeg følt så mye reddsel før.....alt raste sammen...en helt ubeskrivelig følelse.

Hadde noen tatt Jonas....???

Så kom barnepleieren på noe å løp inn på et rom...å der kom hun ut igjen med lille Jonas...Da hadde nattevakta trillet han inn på feil rom...for hun som bodde der hadde samme etternavn som meg.Å hun hadde ikke barnet sitt hos seg fordi det måtte ligge på barneavdelingen.

Hun ble kjempe glad når de kom med barnet som hun trodde var sin egen...men ville ikke vekke han fordi han sov så godt.Å hun ble helt forskrekka når de kom å tok han igjen.

Jeg mener at dette ikke skal kunne gå ann....verken for hennes eller min del.

Å for min del er de det verste som noen gang har hendt meg...men som heldigvis endte godt!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekker de ikke fornavnet også?! Hele mitt navn sto på Martins arm og fot, skulle tro de sjekket sånt bedre. Fisj for en ekkel opplevelse, men godt det gikk bra da.

Skrevet

Ja, det var skikkelig skummelt. Da tror jeg nesten jeg hadde tisset på meg!! Skjønner godt at du var redd ja... Det er jo sånn som egentlig ikke skal skje, men så skjer det en skjelden gang likevel...

Skrevet

Dette burde du gå videre med. Sykehuset bør virkelig få en skrape i lakken for dette - sånt skal ikke skje. Dessverre kan det skje igjen hvis de ikke blir gjort oppmerksom på rutinebruddet...

Skrevet

hørtes ut som en ekkel opplevelse. På sykehuset fikk jeg også feil barn i armene. Pleierne hadde hatt han og jeg gikk ut for å hente ham. Da kom en pleier bort, gav meg en gutt som gråt og sa at hun var på vei bort til meg fordi han var sulten. Jeg fikk gutten og hun gikk. Etter noen skritt hadde jeg en rar følelse. Kurven var ikke lik den jeg hadde... jeg sjekket navnet og det var en annen dames navn. Jeg tenkte at de nok hadde forbyttet kurv, men sjekket armen til gutten likevel....der sto det også feil navn....jeg måtte se flere ganger før jeg gikk tilbake og sa "jeg har fått feil gutt......" he he. Da jeg fant gutten min lå han inne på vaktrommet og sov søtt og godt :)

Skrevet

Det der bør du skrive et brev om!

Sånt skal ikke skje! Stod ikke romnr på senga da?

Skrevet

Det er ikke du som overreagerer, dette er en svært alvorlig hendelse. Sier som flere over: Ta saken videre slik at sykehuset har mulighet til å forbedre rutinene sine.

Skrevet

herlighet, kjente jeg ble dårlig nå!!!!!regner m at de fikk seg en lærepenge!!

Skrevet

Uff, noe så grusomt! Det du beskriver er jo et av de verste marerittene, men heldigvis hadde det en happy ending. Skjønner godt at alle som var involvert fikk seg en real støkk, og dette burde du rapportere inn. Må jo ha bedre rutiner enn kun å sjekke om barn og mor har samme etternavn!

Skrevet

Det stod navn både på gutten og korga...men hun hadde det vel travelt da,ville komme seg fort hjem fra jobb.

Men hun var skikkelig snerpete i kjeften også når hun hentet ham....sa "så du vil ikke ha han sammen med deg altså?" Det er unødvendig å si...men men.

Har tenkt å gå videre med det ja...tenkte å snakke med jordmoren jeg gikk til...for hun jobber der å er kjempe koselig.Høre hva hun sier....for det bør absolutt ikke skje.En dag så finner de ikke ungen igjen pga av manglende rutiner..å da kan det vere for sent

Skrevet

Uff, skjønner godt at du ble dritredd! Sånt burde ikke skje! Kjenner meg får vondt i magen av å tenke på hvordan du måtte ha følt det. Bra at du tar dette videre.

Og enig i at det var helt unødvendig av henne å si det hun sa da hun hentet ham. Man er så sårbar på barsel. Det var pleierne som passet lillegutten min noen timer på barsel også, da jeg følte meg lettere sjokkskadd av fødselen og omtrent ikke visste oppned på noenting.

Skrevet

Hvilket sykehus var dette?

Skrevet

Slikt skal ikke skje! Likevel er det bare mennesker de som jobber der, og kan gjøre feil de som oss andre.... En helt annen ting er hvis de ikke tar kritikk og unnskylder seg!

Selv hadde jeg også en lignende opplevelse. Lille tassen min lå utenfor vaktrommet og sov mens jeg sov etter fødselen. Mannen min kom og tok med seg gutten inn på pauserommet. Da jeg våknet lette vi febrilsk etter tassen, og oersonalet ble veldig lange i maska - de hadde jo ikke kontroll på hvor han var. Det var noen veldig kaotiske minutter før han kom til rette....

Nestemann kom de like greit og tok med seg for å ta føllings mens jeg sov. Jeg sov visst så tungt at de ikke ville vekke meg. Skal si jeg ble helt fortvilet når jeg ikke fant ham!

Skrevet

Hei

Du som startet denne tråden. Les beskjed i postkassen din. Det var nemmelig meg som fikk barnet ditt inn på rommet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...