Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått beskjed i dag om at saken vår er vidresendt fra UDI til de som behandler utvisningssaker for mannen min er utvist i fra Norge pga at han har oppholdt seg her tidligere med falske papirer. HAN HAR ALDRI VÆRT I NORGE i sitt liv (vi har bodd i spania) så dette er jo helt idiotisk. Har ventet på svar om familiegjenforening i 8 1/2 mnd nå og siden søknaden er sendt videre kan det ta 8 mnd til. Men det er jo en feil som har skjedd en plass, skal vi straffes for det?

Hva skal vi gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen superløsning annet enn at du/dere må skaffe en advokat som er god på sånne saker. Feks Ribe-Mohn eller Hummlen hvis du bor i Oslo...

Skrevet

Skaff deg fullmakt i mannen din sin sak, skriv et brev og be om en skriftlig begrunnelse på hvorfor deres sak har blitt sendt til utvisningsavdelingen. Dette skal du få svar på. Send svar tilbake og kjør på med dokumentasjon på at det de sier er feil. Feks attest fra folkeregisteret i Spania, leiekontrakt osv. Bevis på at de tar feil.

Da saken til mannen min lå i utvisningsavdelingen fikk jeg snakke med sekretæren eller noe sånt der. Jeg hadde fullmakt, og hun forklarte meg hvorfor saken vår lå der (ulovlig arbeid mente de). Vi sendte inn alle skattekort og ligningsattester han har hatt her i Norge (takk gud for at han er av en type som aldri kaster noe). Og det ordnet seg for oss til slutt, heldigvis.

Skrevet

Har snakket med advokat Marius Sandvig og håper at han kan hjelpe oss, men det er jo utrolig surt å bruke masse penger på en advokat når UDI har gjort en feil........

UDI har jo utskrift fra folkeregisteret i Spania der mannen er registrert helt tilbake i 2000 og da var han 20 år så når i all verden skal han ha blitt utvist i fra Norge, han har jo aldri vært her.

Aaahhh.......skulle ønske vi bare hadde blitt i Spania for dette ødelegger jo familien vår.

Skrevet

Huff, så utrolig kjedelig.. Men ikke overraskende.. UDI vet tydeligvis ikke hva de selv driver med til tider. De har også gjort flere feil i saken vår allerede.. og det før behandlingen av saken har kommet skikkelig igang! Har de ingen grunner til å lage problemer, så finner de på grunner til å lage problemer! Så jeg er iallfall innstilt på at det kan ta laang tid før kjæresten min får komme til Norge...... Lykke til! Håper det ordner seg raskt for dere!

Skrevet

Uff så trist.

Ønsker dere masse lykke til! Man må være sterk og utholdende for å greie seg gjennom sånne ting. Helt teit at dte er sånn!

Mannen min ble utvist fra Norge på flyplassen på vei til Pakistan første gangen, men da jeg ringte til UDI så var det ingen utvisningssak. Det hadde heller ikke noe å si at han har vært her med feil fødsels dato og søkt asyl før...For nå var det en helt ny sak. Det er jo så rare regler!

Men håper det ordner seg for dere!

Skrevet

Men mannen min har jo faktisk aldri vært i Norge så jeg kan ikke forstå hvorfor UDI påstår han er utvist fra Norge pga falske papirer.

Virker ikke akkurat som om noen i UDI har oversikt over noen ting eller peiling på noe.....

De bare lager problemer hvis de ikke fins.

Skrevet

Vanskelig å tro at UDI vil lage problemer uten at de har god grunn. Noen ganger hender det at de kjenner bedre kjærestene våre enn oss selv,dessverre.... men det kan hende at noen andre har brukt navn og adr til mannen din tilfeldigvis?!

Skrevet

Tja.. kanskje de ikke mener å lage problemer, men de roter iallfall såpass mye at de lager problemer... Dette har jeg flere eksempler på... Jeg er skikkelig lei allerede nå.. og det før saken engang har kommet skikkelig igang.......

Skrevet

Men jeg vet jo hva han har gjort og hvor han har vært helt tilbake i 1997 og da var han 18 år gammel og han har ikke vært i Norge i den perioden.....før det kan jeg jo ikke vite 100 % sikkert hva han har gjort, men skjønner ikke hvorfor han skulle orket å reise til Norge med falske papirer når han har ekte spanske papirer.....

Skrevet

Du får spørre de om hvilken tidsperiode de mener han har vært her ulovlig.... Så får du se hva de sier.... Dette er jo helt sikkert kun rot fra deres side.....

Skrevet

Ja har prøvd å få tak i de, men er jo helt umulig. Jeg har ikke mulighet for å sitte 20-30 min i kø på telefonen når jeg er på jobb, men har sendt en mail til de + at advokaten vår har bedt om dokument lån.

Desseuten mener jeg å ha lest at du kan ikke utvises fra et schengen land hvis du har oppholdsillatelse i et annet? Så da er det jo helt klart at det er UDI som har gjort en feil.

Aaaaahhhh jeg blir så lei av det roet deres!

Skrevet

Ja, skjønner det er vanskelig når du jobber på dagtid.. Jeg har ringt de mange ganger hittil, og sittet mye i kø. Den eneste gangen jeg ikke satt i kø var når jeg ringte de straks de åpnet.. Da ventet jeg maks 2 min... Får håpe dere får ordnet opp i det snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...