Gå til innhold

Gutt el Jente lyd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kossen va det igjen,ligger på 145 og oppover her. Trodde det va over 140 som va "jentelyd" men jordmor mener dette er skikkelig guttelyd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det forskjell på hva jm sier. Min jm sier at 140 og opp er jentelyd, mens guttene ligger gjerne rundt 120... Selv tror vi det blir gutt, jm trodde det på ul,men turte ikke si det sikkert, og her har pulsen ligget på 150 hele sv.sk. til forrige gang da det var falt til 135... Skal til jm i morra, og er veldig spent på lyden da...

Skrevet

Det sies at vi får en jente.. ikke helt sikkert:)

Her har hjertelyden vært alt mellom 132 og 160.

Den var høyest i begynnelsen, I 2 trimester lå den rundt 132 - 147. Gikk litt opp og ned.

Er i uke 35 og sist var den 144.

Det er med andre ord vanskelig å si hva som er gutte og jentelyd.. i så tilfelle har jeg en kamelon i magen som skifter kjønn fra måling til måling;)

Det varierer nok etter hvor aktiv babyen er akkurat når jm måler.. ikke vet jeg.

Det er iallefall en gutt eller en jente inni her:) så da ha vi 50 - 50 sjanse på å få det ene eller det andre:)

Skrevet

Ja,du har helt rett! :)) Beibi blir det uansett! :)))))

Skrevet

De sier jo det at har man hjertelyd over 140 så tyder det på jente og under 140 så er det gutt...

Men hos meg så ligger jeg på 155 og 158 slag og jeg venter en gutt.... Det sa de i hvertfall på UL i uke 27... Så jeg er jo ganske sikker på det...

Men det er ingen fast fasit på dette desverre...

Skrevet

Hos meg har det ligget på mellom 138-145. Vi vet ikke hva det blir, men skal bli spennende å se. Har alltid trodd gutt pga magens form liksom. Men så sa jordmor at forsterlyden heller litt mot jente, så nå tror vi plutselig det, hehe:)

Skrevet

da jeg spurte jordmor om dette sa hun at det ikke var noe i dette. Var noe de trodde før. Har hørt om fler som har blitt overrasket ved fødselen kun basert på hjertelydn. Hos meg ligger det på ca 135 og jeg vet at det blir jente siden de så det så godt på ultralydn.:)

Skrevet

jeg får jente og hjertelyden har lagt på 138-140...

så det der tror jeg varierer veldig.

Skrevet

fikk gutt sist gang,han låg mellom 155 og 160

nå venter vi jente og hun ligger mellom 148 og 155

Skrevet

Vanligvis ligger lillegutt på 143-153, men han har vært helt oppe i 170! og dette er rimelig sikkert en gutt, for vi har sett han to ganger :)

Skrevet

Litt rart at det fortsatt finnes jordmødre som tror på sånt som dette med kjønn ifht hjertelyd og mageform osv. Trodde helsevesenet i Norge var litt mer opplyst enn som så.

Skrevet

Første våres lå på ca 120 de fleste gangene, andre på ca 130-140 og denne her har lagt på 140-160 (en gang på 128) og alle er gutter :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...