Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en 20 år gammel jente i et stabilt samboerforhold. Studerer og jobber. Har 2 år igjen av bacheloren min, så tenker å vente til jeg er ferdig utdannet Og har litt arbeidserfaring. meeen...det er så forferdelig lenge til!

Noen som er/har vært i lignende situasjon?

Hvordan er støtten osv. om jeg tar permisjon fra skolen?

Vil jeg greie det? Om jeg blir gravid nå vil jeg være 21 når barnet kommer.....

Hilsen forvirret, engstelig, nysgjerrig og utålmodig!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig vil du klare det! Du får en god del penger når du studerer og får barn... Permiter deg 3 uker fø fødsel og du får (?) per mnd. Alt etter hva din samboer tjener. Men ett sted mellom 6-10000 per mnd.

Jeg permiterte meg fra skolen.. og har tenkt å begynne på igjen høsten 2008, når klumpen min er stor nok til å begynne på barnehagen :o)

Maaaange som er studenter når de blir gravide eller har barn.. Du permiterer deg fram til babyn er 1 år, så kan han/hun begynne i barnehage/dagmamma, du begynne på studiene.

Dette kommer til å gå så fint!

Lykke til :o)

Klem fra

Skrevet

bare å sette igang det:) lykke til!!

Skrevet

Du vil ha krav på 1års perm fra studiene dine. Fra lånekassen får du ca 8000kr i mnd i 10mnd i fødselsstipend om ikke samboeren din tjener over 19000kr i mnd. Itillegg vil du fra barnetrygden på 970kr i mnd. Om du har jobbet mye så kan du også få fødselspenger fra nav. Om du ikke har tjent deg opp rett til mer fødselspenger enn det som er engangsstønaden så får du den istede. Den er nå på 33 584,-

Er bare å kjøre på! Man klarer alt om man bare vil det nok =) Men husk nå på at du og samboeren din må være enige om å begynne prøvingen.

Skrevet

Vet ikke så mye om hva du har karv på av forskjellige ting. Men jeg vil bare si at det å få barn er ikke en avgjørelse du bør ta lett på! Så tenkt deg (og dere) nøøøøye om før dere bestemmer noe som helst!