fiona71*2pp Skrevet 23. mai 2007 #1 Skrevet 23. mai 2007 Det er jo veldig bra for rutinene o.l... men blir babyen veldig tørr i huden av dette? Eller smører dere med noe etterpå? Vi bader bare hver 3.dag... har vurdert å kanskje bade litt oftere, men synes å huske at noen har sagt man ikke skal det. Hvorfor skal man ikke det?? Vet man kan ha babyolje i vannet, så blir huden fin og sånt.. Men snuppa vår har så sjukt mye hår.. panneluggen når jo nedfor øyenbrynene nå,og hun er 13 uker. Så da vi hadde olje i vannet, så ble håret hennes helt fett å blankt. Da snakker jeg ikke om fint blankt, men fett blankt.. he he.. vanskelig det der..
Gjest Skrevet 23. mai 2007 #2 Skrevet 23. mai 2007 Lillemann har også masse hår, men vi dusjer han, så da er ikke olje i håret noe problem!
så var vi 4 Skrevet 23. mai 2007 #3 Skrevet 23. mai 2007 Jeg begynte ikke å bade Martin hver dag før han var rundt 7 mnd. Før den tid bada han ca hver 3. dag. Ble alt for tørr i huden av all badinga selv om vi brukte olje.
Bananikakao'n Skrevet 23. mai 2007 #4 Skrevet 23. mai 2007 Bare vann her, noen dager en dæsj olje, andre dager en dæsj såpe. aldri tørr i huden..
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #5 Skrevet 23. mai 2007 Det er hvertfall ikke anbefalt å bade hver kveld, det kan rote til hudens naturlige smøreevne. Spedbarn møkker seg ikke så veldig til akkurat, 1-2 gng i uka holder lenge. Forutsatt at man vasker godt med klut nedentil morgen og kveld selvfølgelig.
Gjest Skrevet 23. mai 2007 #6 Skrevet 23. mai 2007 Vi har olje i vannet, da blir ikke huden ødelagt. (av en eller annen utolig grunn har håret han ikke sett fett ut av det ennå) Såpe bruker vi kanskje 2 ganger i måneden.
Mamman til M&E Skrevet 23. mai 2007 #7 Skrevet 23. mai 2007 Bader hver annen eller hver tredje dag, mest på grunn av at han elsker det, virkelig nyter det. Bruker litt olje i vannet. Er enig i at en ikke bør bade dem for ofte men fikk beskjed om at toppen annen hver dag kunne de bades.
Gjest Skrevet 23. mai 2007 #8 Skrevet 23. mai 2007 Hør her anonyme allviter; Barnet mitt har grøt fra topp til tå hver kveld. Det er enten bading eller binde fast armene hans før måltidet. Du ville valgt binding eller? Eller har du rett og slett en ukes erfaring og tror du vet alt så du kan belære oss andre?
Gullfiskkammerat og Iselin Skrevet 23. mai 2007 #9 Skrevet 23. mai 2007 Vi bader Iselin ca hver 3. dag, hun blir jo ikke så svett som oss. bruker litt olje i vanner og skyller håret hennes med rent vann etterpå. (hun har også ganske mye hår.) På sykehuset anbefalte de ca annenhver dag, men så lenge bebyn ikke får tørr hud så er det vel opp til en selv. Kommer sikkert til å bade henne litt oftere når rutinene er litt mere på plass. Hun er 15 dager i dag.
Jerry 82 Skrevet 23. mai 2007 #10 Skrevet 23. mai 2007 Vi badet gutten vår omtrent hver kveld fra han var 3-4 uker. Da var han mye urolig om kveldene, men badet roet han og vi fikk etterhvert veldig gode kveldsrutiner. Når han nærmet seg 6 mnd begynnte vi å bade hver annen kveld, og nå er det kanskje hver tredje kveld eller når det er behov. Dette har ihvertfall fungert bra for oss. Jeg vasker ferdig håret før jag har i olje i vannet, og smører 1-2 ganger i uka hele kroppen med Aderma krem.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #11 Skrevet 23. mai 2007 Du burde bare fortsette som du gjør! =) Jeg bada mini en gang i uken fram til 5 mnd, pga eksem, og at han ikke blei skitten. Vasket hele kroppen hver dag da. Men så begynte han med grøt, og det blir grøt overalt. Så nå må det bare bli hver dag, for han er sju mnd og helt umulig å få vasket. Men når han bader er han stille.. =)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #12 Skrevet 23. mai 2007 Fysj, så hårsår a gitt! Jeg sier da bare at det ikke er anbefalt, men når ungen er så stor at den griser seg til blir jo saken en helt annen. Det er heldigvis få måltidsseanser som har endt med mat fra topp til tå her i huset, men hadde det vært tilfelle hadde det nok vært rett i badebaljen. Jeg har forresten 4 års erfaring, er på runde nr 2 nå. Hva er grunnen til at folk er så jævla kranglete her inne? Jeg synes dette er et fint forum for utveksling av erfaring, tips og råd, men alltid er det noen som hisser seg opp for bagateller. Hvorfor gidder dere? Hvordan trekke slutningen at jeg heller hadde bundet fast barnet mitt enn å bade det? Ærlig talt!
Gjest Skrevet 23. mai 2007 #13 Skrevet 23. mai 2007 Når du kan bestemt påstå at barn ikke blir møkkete kan jeg bestemt påstå noe om det,uten at det betyr at jeg er hårsår..
MammaDilla Skrevet 23. mai 2007 #15 Skrevet 23. mai 2007 Jeg har badet poden hver kveld siden han var 6 uker gammel. Jeg har som oftest litt jojoba olje oppi badevannet. Bruker aco sitt babyskum shampo og badesepe ca annenhver dag. Han får faktisk skryt for at han har så fin hud. Kanskje det er anbefalt å bade de skjeldnere, men du vet hva som er best for din baby. Bare bad i vei om babyen liker det
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #16 Skrevet 23. mai 2007 Eh, hvis du leser skriver hun ikke barn, men at SPEDBARN ikke møkker seg så veldig til.Det er faktisk stor forskjell.. Ser ikke ut til å være spesielt bastant utsagn heller. Sa også at hun i samme situasjon ville badet. Så jo, du er tydeligvis en av de understimulerte idiotene som lever for å forsure dette forumet for alle andre. Og en ting til, hvordan i alle dager er det mulig å få et barn full av grøt fra topp til tå? Når du skreller av ungen klærne er det vel bare hendene og toppen igjen, og det er ikke all verden å vaske av med klut... Så det så!
selfangerkjerringa Skrevet 23. mai 2007 #17 Skrevet 23. mai 2007 Vi bruker NAF badeolje, den trekker inn i huden bedre enn andre oljer, og den legger seg ikke så innmari fett i håret heller Det går også an å smøre hele kroppen med NAF-olje rett etter badet, mens huden enda er fuktig. Da unngår du både uttørring og fett hår.
Lucky_line Skrevet 23. mai 2007 #18 Skrevet 23. mai 2007 fikk beskjed om å bade 3. hver dag, sønnen vår har tørr hud å utslett på bena er 5 mnd......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå