Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #1 Skrevet 23. mai 2007 Lurer på om jeg har det..Humøret mitt er så opp og ned, og jeg føler at jeg isolerer meg og ikke orker møte folk liksom. Er liksom ett ork å ha med babyen,selv om vi koser oss. Blir så sliten av alt maset fra folk om å møtes, selv om jeg egentlig er en kjempesosial jente så er tvn og babyen de eneste jeg ser når jeg er hjemme mens pappan jobber. Føler meg i tillegg stygg,feit og hater puppene mine.Har alltid brukt sminke fordi jeg er så lys.Men nå har jeg verken tid eller overskudd til å sminke meg som før, hva er vitsen tenker jeg også,siden jeg bare sitter hjemme. Håret mitt var jeg og fikset hos frisøren, men jeg har aldri tid å føne og slette og styre med det hjemme, så det ender i ett strikk.Går i joggebuksa fordi de andre klærne er ubehagelige å gå hjemme i. Prøver å komme meg ut å "shoppe" av og til, men føler at folk ser på meg og tenker at jeg ser ut som en slask, eller burde gå å handle på sparkjøp eller noe.. Før hadde jeg så god selvtillit, har fått napp blant gutta, og var en utadvent og livlig type. Kjenner ikke meg selv igjen..Hva er jeg blitt? Elsker ungen og kkjæresten min over alt,han er fornøyd med meg, men jeg vil så gjerne se bedre ut. At jeg er deppa gjør det heller ikke lettere å komme seg i form, godteskapet er blitt en god venn kan man si.. snufs.. syte syte.. Hvordan skal jeg få orden på livet mitt?
Gjest Skrevet 23. mai 2007 #2 Skrevet 23. mai 2007 Du omtaler veldig få symptomer på fødselsdepresjon men at du ikke har det bra et det liten tvil om. Anbefaler deg følgende aller først; la pappaen ta babyen en kveld, kom deg ut! Ha det gøy, ta deg gjerne en drink, gå på kino. Tja, omtrent hvasomhelst! Det er nemlig fryktelig deprimerende å bare sitte hjemme også, uansett hva slags humør man opprinnelig er i. Kom deg inn i en barselsgruppe eller gå på DiBtreff. Ta en tur i åpen barnehage, babysvømming, babysang. Det er så mye du kan gjøre slik at du ikke blir sittende hjemme og "surkle". Bare vent å se, når du først begynner å komme deg ut blir ting så veldig mye bedre. Du har noe å glede deg til, kanskje du til og med føler for å fiffe deg litt før du går ut?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #3 Skrevet 23. mai 2007 takk for fint svar :-) Jeg fikk mensen tilbake etter 6 uker,og får veldig pms utbrudd som følge av det.Tror hormonene mine også er litt skyldig i humøret mitt. Vet ikke hvorfor jeg ikke kommer meg ut oftere. Må legge til at jeg har slitt med bekymringer...Bekymret meg nesten ihjel da babyen var nyfødt..Var så redd for at han skulle slutte å puste.. Jeg gruer meg til å være borte fra babyen .. Har vært borte i maks 4 timer, da hadde babyen skreket som en gal mens jeg var borte.fikk så dårlig samvittighet.Han er 4 mnd. Jeg la på meg nesten 30 kg under svangerskapet.Nå har jeg ti igjen. Magen er ikke det verste, skulle ønske jeg kom inn i buksene mine.Jaja.. Kunne vel hatt det verre tenker jeg ofte..Er andre som har det verre enn meg osv. Men skal prøve å komme meg mer ut.Kjenner ingen med baby her,og det gikk ikke så bra på barseltreff (alle var mye eldre og hadde baby nr.2.. jeg er bare 23...) og bim DIB treff vet jeg ikke om eksisterer her nede..bor på vestlandet.. Men tusen takk for tipsene...
hallohallo- mor til 3 søte små Skrevet 23. mai 2007 #4 Skrevet 23. mai 2007 Kanskje det er barseltrim i nærheten av der du bor? Trening gir i hvertfall meg overskudd. Eller kom deg ut og gå tur med barnevogn- det er jo kjempegod trim:) Prøv å ha noen faste dager til å spise snop, for det er litt sånn at jo mer man spiser jo mer får man lyst på. Dette er mine råd (som jeg prøver å følge selv:)) Håper det går bedre etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå