fiona71*2pp Skrevet 23. mai 2007 #1 Skrevet 23. mai 2007 Er det noen som vet hva det er? Har sett det lenge, men bare trodd at det "var slik". Men så lå vi på sofa og koset oss nå, og da kom jeg borti det med neglen.. å så at det løsnet når jeg tar borti det. Hvis man skraper litt.. Torte jo ikke skrape noe mer... Men hva er dette, og hvordan får vi det bort? hun er også litt tørr i hodet noen plasser. Hun har veldig myyye hår da.. men kan det komme av det?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #2 Skrevet 23. mai 2007 Helt normalt mange barn får dette. Dette synes jeg er greieste måten å bli kvitt dette: Bad ungen og bløtlegg hodebunnen godt. Gni inn masse babyolje, bløtlegg litt til. Ta en børst med gummitupper, en lusekam e.l. og gre forsiktig. Du kan da se at det løsner og går av. Gjør dette gjerne et par dager på rad. Man kan også kjøpe et middel på apotektetn som skal virke noen timer. Men det er bare styr- babyolje virker like godt er min erfaring. .
fiona71*2pp Skrevet 23. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. mai 2007 Ok begynte å lure her.. Hvor får man tak i en sånn børste med gummitupper da? Tror jeg prøver babyolje, for det er det jeg har for hånden... Takk takk..
smakk Skrevet 23. mai 2007 #4 Skrevet 23. mai 2007 Jeg pleide å "marinere" henne over natta i olje, så vsket jeg med frotteklut på morgenen. Det er viktig å være forsiktig og ikke pelle for mye på det, huden er ømfintlig og barnet kan få sår / infeksjon. Bare la det som ikke blir med kluten/ børsten være der. Det forsvinner med alderen. Tror forresten ikke det har noe med hårmengde å gjøre.
Mor-Marthe Skrevet 23. mai 2007 #5 Skrevet 23. mai 2007 Jeg brukte Salisylsyre (apoteket) som jeg gned inn i hodebunnen. Lot han gå med dette en stund- les på flasken. Det funket kjempebra, og alt ble borte etter kun en behandling.
My little girl_ Skrevet 23. mai 2007 #6 Skrevet 23. mai 2007 hmm...min frøken har også sånn...da skal jeg prøve tipsene over her..
Sjonkel Rolf Skrevet 23. mai 2007 #7 Skrevet 23. mai 2007 Min første hadde mye, tror det heter skurv så vidt jeg husker. Jeg brukte også vanlig babyolje, men brukte den som er litt tykk i konsistensen. JEg sauset på oppå hodet hans på kvelden, og lot han sove med tynn lue. Så vasket jeg det ut, og børstet forsiktig med babykam. Da gikk stort sett alt vekk, etter to ganger var alt vekke. Men måtte vaske håret hans mangge ganger for å få vekk olja da..
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #8 Skrevet 23. mai 2007 Kanskje jeg var litt slem, men brukte vanlig kam og babyolje og det gikk helt fint. Ble helt borte og så ut til at han synes det var greit.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #9 Skrevet 23. mai 2007 Jenta mi hadde også skurv og jeg brukt babyolje og babykam for å fjerne det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå