Gå til innhold

Er det ille at han bruker babysafe ennå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 13 mnd og ligger fortsatt i posen som er festet i sidene, har prøvd litt uten, men siste ukene har han vært så mye urolig på natta og våknet så tidlig at vi har begynt å bruke den igjen. Han klarer fint å ligge på siden og sette seg opp. Vi legger han uten pose på kvelden, men har måttet legge han i den utpå natten da han har blitt så urolig, dvs gråter og reiser seg opp og våknet kjempetidlig. I dagduppene bruker han den også. Mulig det er tenner som forårsaker denne uroen.

Sover bedre i posen og lengre på morgenen.

Men kan han bli avhengig av den? slik at uten vil føles utrygt etterhvert? Storebroren brukte den til han var ett år, men han sov like godt og lenge etter at vi sluttet med den.

Tips? Er han altfor gammel til å bruke babysafe? Flere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge han passer den og føler seg trygg i den, så ser jeg ingen grunn til at du skal slutte. Vet om flere som har brukt den lenge over 1. år. :)

Skrevet

Jeg bruker også babysafe på barnet vårt på 11 mnd. Reiser seg ikke opp eller noe sånn uten, men snur seg over på magen, kaver rundt i senga, kjører seg fast med kroppens lengde i bredda på senga, hvis du skjønner :-) Sover veldig greit i babysafen, passer enda, så kommer til å bruke den enn så lenge!

Skrevet

Sønnen min er snart 15 måneder, og vi bruker fortsatt babysafen. Prøver innimellom uten, men da blir nettene et h...!! Han reiser seg opp hver gang han våkner litt opp (hver time cirka), og så klarer han ikke å legge seg ned igjen, slik at vi må opp og legge han ned...

Vi kommer til å bruke babysafen så lenge det er nødvendig og så lenge han er komfortabel med den.

Skrevet

Hei! Vi har akkurat samme situasjon her hjemme! Gutten vår er 15 mnd, og avhengig av posen sin. Jeg vurderer å kjøpe en nattpose. En litt tykkere pose uten stropper som man bruker i stedet for dyne. Kanskje det kan være en overgang?

Er veldig glad for tips jeg og!

Har forresten hørt om dem som har klippet opp posen i enden for å ha den lengst mulig! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...