Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg satt som vanlig å så på tv nå. Er sykemeldt og har derfor pent lite å ta meg til om dagene=)

Men de hadde en sak om at det var sæd tørke i norge pga menn ikke kunne være anonyme.

Og det sjønte jeg liksom ikke.

Syntes så synn på alle de som trengte sæd, men ikke kan få fordi mennesker ikke donerer.

Og da spurte jeg mannen min (ringte han faktisk på jobb stakar) og spurte om ikke han kunne gå å gi litt sæd slik at ufrivillige barnløse og lespiske kunne få bar. Men dette nektet han.

Ble faktisk litt forferdet fordi han ikke ville at ett barn skulle dukke opp om 18 år å si hei pappa....

Det er jo ikke akurat som om den 18 årsingen skal flytte inn hos oss, og ikke har han arverett...eller?

Så kan noen som er smartere enn meg fortelle meg problemet med dette?

Hvorfor vil ikke menn gi sæd? er det pga de ikke vil at personen skal dukke opp seinere?

burde ikke alle få en sjangse til å få barn? uansett legning?

Hlsen en meget forvirret mor med baby i magen og ALT for mye tid til overs=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg synes ikke alle burde få (sjanse til å) få barn. Men jeg synes heller ikke legning bør være en avgjørende faktor for hvorvidt man får det.

Dette med at antall sæddonorer går ned når et land fjerner muligheten til anonymitet er ikke noe nytt. Antagelig skyldes det som du sier at man ikke ønsker at en unge man ikke kjenner plutselig skal dukke opp og si "hei, pappa!" om atten år. Selv om nei, man vil ikke ha noen som helst juridiske forpliktelser i forhold til dette avkommet. Og så antar jeg at en del ikke har fortalt omgivelsene at de bruker å runke på kopp på Riksen, og dermed kutter det ut når muligheten for at det blir kjent i fremtiden øker.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Vil du, HI, donere bort eggene dine hvis det blir lovlig i Norge? Er jo en veldig spesiell greie å skulle vite at du har et (for mannen evt flere) biologiske barn rundt omkring. Skjønner faktisk ikke at noen som helst er i stand til å donere verken egg eller sperm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...