Gå til innhold

Huffameg, ammestillinger.. Hjelp! Litt langt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så tungvint.. Amminga går helt supert, masse melk og ikke sår eller noe. Men, tulla vil kun amme liggende, virker det som. Er best for meg også egentlig, men tungvint i lengden.

Vil jo kunne se på tv, være tilstede når vi har besøk, og ikke minst; kunne dra på besøk, kjøpesenter osv. Kan jo ikke akkurat slenge meg ned hvor som helst!

Når vi sitter, vanlig eller tvillingstilling, så bare "tuller" hun med puppen, spiser ikke ordentlig, og grynter og sutrer, så begynner hun å gråte til slutt. Kan hende hun ikke ligger behagelig, men har nå prøvd å justere dette alle veier. Sitter ikke så godt selv bestandig, blir kanskje litt spent i kroppen når hun blir så oppkava..

Begynner å bli litt lei, er så mye styr å måtte gå på rommet å legge seg hver 1-3.time.

De gangene vi har ammet sittende så roer hun seg ikke etterpå heller, ender med at vi må ta flere runder med spising i senga etterpå, men hun vil sjelden sove eller noe da.

Dette ble litt langt, men er det noen som har hatt det sånn, eller som har noen lure tips eller råd til hvordan vi kan klare dette? Er litt desperat...! Føler meg litt isolert her hjemme i senga nå:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du ammepute? Jeg blir også veldig anspent i kroppen av å sitte og amme. Er ganske lang i ryggen, så jeg må "heise opp" babyen mye med armene for at hun skal få tak. Derfor kjøpte jeg meg en stor ammepute (men en vanlig sofapute, f.eks., går sikkert også bra) og har babyen liggende på den når jeg ammer. Da ligger hun behagelig og på samme måte som når vi ammer liggende (bare rotert 90 grader i forhold til puppen, selvsagt). Fungerer veldig greit for oss, i alle fall. :)

Skrevet

Takk for svaret:)

Prøvd med masse sofaputer osv., uten hell..

Dytter litt jeg:)

Skrevet

Hvorfor kan du ikke ligge på sofaen å amme? Jeg hadde motsatt problemstilling. Måtte ha ammepute, hun greide ikke å spise skikkelig om hun lå.

Anbefaler ammepute.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Her gikk det best å amme liggende pga store pupper, men jeg forsøkte jo å amme sittende ved hjelp av puter og diverse, men fungerte ikke alltid. Men da jeg var på helsestasjonen og prøvde en ammepute der merka jeg stor forskjell...gikk mye lettere å amme sittende med en slik en, så det er jo verdt å prøve. Ellers så amma jeg liggende i stua slik at jeg fikk sett på tv samtidig!:P

Skrevet

Herregud, er det mulig! At jeg ikke har tenkt på å bare legge meg på sofa.. *pinlig* Får skylde på ammetåka ;o) hehe!

Da er det jo litt lettere hjemme ihvertfall. Ammepute må jeg kanskje vurdere..

Takker:)

Tar gjerne imot flere lure tips hvis noen har:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...