Gå til innhold

Alkoholiker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker mine svigerforeldre veldig godt, men har et STOOORT problem med de.. De er alkoholikere...

De har jobb og hus så er ikke så ille, men de drikker hver dag og mora er værst... Hu klarer ikke styre seg... Veit ikke hvor mange ganger jeg har sett hu snuble rundt, krangle om tull, klage på sexlivet sitt( det gjorde hu første gang jeg møtte hu!) og etc... Hu har også noen ganger kjørt i fylla har jeg hørt, jeg har nekta hu de gangene jeg har vært til stede...

Jeg er oppvokst i en familie der alkoholisme er fyfy!! Faren til mora mi var det, eksmannen og faren til søstrene mine var det og eksmannen til søstera mi er det( er attpåkladd!)! Jeg tar nok da detta her verre enn en utyen min bakgrunn, men...

Jeg stoler bare ikke på hu til å skulle ha sønnen min på overnatting!! Jeg vil veldig gjerne at sønnen min og hu skal få et godt forhold, men detta her sliter skikkelig på meg, begynner å mislike de!! Går aldri ann å spise middag uten at en av de drikker, og det plager meg! Vil ikke at sønnen min skal måtte vokse opp i det!

I begynnelsen forstod alle meg på han sin side, men nå virker det som om de bare syns jeg gjør detta for å plage hu!

Men skal jeg virkelig sette ungen min bort til noen som har en slik sykdom og som jeg ikke stoler på?? Og de vasker aldri der!!! Er møkkete og ekkelt, det sier samboren min og, ikke bare jeg!

Er det noen som har noen råd på detta området, er fortvila! Vil så gjerne få løst detta...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om de drikker, så skal han ikke dit. Ferdig med det. Den som har problemer med å forstå det, er rett og slett litt dum. Om de ymter frampå med dette, så tror jeg du må være ærlig. Du liker dem, og det kan du si, men at du ser at de har et problem med alkoholen, og at du ikke ville føle deg trygg om de skulle ha guttungen alene. Antageligvis blir de snurte, men det er vel tegn nr 1, at de ikke innser at de har et problem. Men presiser at du virkelig liker dem, og at det ikke har noe å gjøre med at du ikke vil at guttungen skal ha kontakt med dem. Det kan de jo ha med dere/deg til stede. :)

Skrevet

Du kan ikke få dem til å slutte å drikke, dermed må du godta at de gjør det. Det er nok ikke godt for barnet ditt å være aleine med besteforeldrene sine, derfor bør du alltid være der sammen med henne. Jeg synes det er en rimelig betingelse for at de skal ha kontakt.

Skrevet

Aldri, aldri, aldri om jeg hadde satt mitt barn til mennesker med alkoholproblemer. Det hadde jeg aldri turt!

Stå på ditt, du!

Skrevet

Har samme problem som deg...Du skal IKKE la noen med alkoholproblemer ha barnet ditt alene, ferdig med det. Ikke la deg overtale, bare fordi du i utgangspunktet liker dem og vil at de skal ha et godt forhold til barnet ditt. Ditt ansvar er først og fremst å se til at barnet ditt får en trygg oppvekst, men det er besteforeldrenes ansvar å sørge for at tryggheten blir ivaretatt også i samvær med dem. Dersom de ikke klarer det fordi de drikker, er det desverre ikke så mye annet du kan gjøre enn å holde en viss avstand, selv om det er trist.

Skrevet

jEG HAR DET SAMME PROBLEMET SOM DEG, DVS MIN MOR ER PERIODERDRANKER OG PILLEMISBRUKER PGA VOND BARNDOM OG DEPRESJONER. Ups liten skrift er tingen... :-)

Ingen i familien vil snakke om det, sel pappa dekker over det enda han finner flasker i klesskap og kott..

Løsningen for oss er blitt at hun kommer hit når hun skal passe sønnen vår. Da må hun kjøre. Hun er glad i han, men blir fort sliten.

Vi to har ikke tette bånd, pga hennes svik i barndommen min. Men vi omgås - ikke minst fordi jeg ønsker å bryte den onde sirkel og i håp om at hun skal få ett godt forhold til sønnen vår.

Hadde jeg vært deg ,hadde jeg latt barna dine møte svigermor i korte perioder - aldri på overnatting.

Ring først, finn ut hvor edru hun er. Hun har sikkert gode perioder. Barna trenger ikke være der lenge av gangen, men nok til å få ett lite forhold til henne.

Vårt barn ligger aldri over hos mine foreldre. Vil det skje en gang i framtiden, blir det bare når pappa er der. Han tar ansvar.

Lykke til

Skrevet

Ja, hu er jo ofte her og triller han rundt i byen, eller når vi er på kino... Men alle maser om at vi må la hu få ha minsten for at det vil hjelpe henne til å slutte(er litt ensom, mann jobber masse!), men jeg vil bare ikke risikere mitt barns trygghet for det... Vi har kommet fram til at en gang i blant kan hu ha han hvis tanta hans er med(søster sambo)!

Gruer meg fælt til han skal dit, kommer ikke til å sove stort...

Men de er ikke sånn at de alltid er dritings,men må ha noe hver dag og har ganske helge fyll! Og hu begynner ofte å drikke om morran etter at mannen hennes har dratt på jobb(da i helger og fridager, hu jobber jo) og drikker MASSE, for hu tror hu er edru innen han kommer... ! 1. juledag måtte vi opp på hytta og se etter hu, for da hadde mannen hennes blitt så irritert å bare dratt fra hu for da hadde hu drikki en helflaske aqevitt, halvflaske whisky, en flaske rødvin og litt øl i gjennomnatta!! Hu skulle ta igjen for at hu ikke drakk julaften, for hu hadde kjørt!! Vi hadde hans familie pluss min hos mamma(hu veit at jeg sliter litt med å være der og sist jul drakk hu seg dritings natt til julaften og ødela den dagen, så hu visste jeg ikke ville dit, og ordna da sånn at alle kunne komme dit) denne jula!

Vi prøver å få hu til å begynne i samtale gruppe, men nei... Noen ganger sier hu at hu har ett oroblem og andre ikke.. Men hu har roa seg litt ned, drikker ikke når vi er der(veit det blir krangel)!

Skrevet

Jeg forstår din frustrasjon. Det der kan ikke være lett uansett. Selv om det er press fra andre- må du ikke glemme at det er ditt barn.

Barnebarn må ikke overnatte hos besteforeldrene og bruke dette som grunn til å få henne til å slutte å drikke er helt uhørt.

Fortsett med samværet slik det er - det gir henne antagelig energi. Alkoholproblemene må det profosjonelle folk til for å mester.

Lykke til

Skrevet

Hei, har det samme problemet med min far. Han er aldri ufin, men litt for glad i øl. Jeg har latt tulla mi overnatte der 2 ganger. Begge gangene har broren min vært der. Ikke tale om at pappa får ha henne alene!! Han passet henne litt i forbindelse med flytting for et halvt år siden, men da med andre voksene i nærheten. Min tante og den nye dama til pappa. Han har ikke drukket (dvs en øl til maten når hun overnattet) når hun har vært der, men jeg tør ikke stole 100% på at alt går greit hvis han skulle hatt henne alene... men det er meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...