*Koza* Skrevet 23. mai 2007 #1 Skrevet 23. mai 2007 Hvor høy feber har barnet ditt før du gir stikkpille? Er d vanlig at de får feber når de holder på å få tenner?
noje Skrevet 23. mai 2007 #2 Skrevet 23. mai 2007 Har hørt de kan få feber når tennene kommer. Jeg gir de helt små stikkpille når det er over 39 når de legger seg. Venter kanskje noe lenger på dagen siden jeg kan følge med hele tiden. Grunnen til at en får feber er at det er "basselusker" i systemet som en skal ta knekken på, høyere temperatur skal ta knekken på desse. Difor gir jeg ikke febernedsettende med bare litt feber. Er litt redd for feberkramprer da. Har ikke opplevd det selv, men det er lite moro sier de som har opplevd dette.
Gjest Skrevet 23. mai 2007 #3 Skrevet 23. mai 2007 Paracet gir jeg utifra allmenntilstand og ikke hva febermålet viser. Et barn kan ha 39 i temp og være i god form, da er det ikke nødvendig med febernedsettende. Er barnet derimot slapp, sutrete og utilpass gir jeg paracet selv om den vesle da kanskje "bare" har 38 i temp. Så vurder all tilstand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå