Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #1 Skrevet 23. mai 2007 Har ei jente på 2 måneder, hun er rolig og fin både på natta og dagen, sover mye da.Men etter kl 7 om kvelden til ca ti når hun legger seg skriker hun mye. Hun roer seg når jeg gir henne flaska( ammer ikke), men hun virker ikke sulten så hun spiser bare litt. Tenker litt på å begynne å legge henne for natta når denne skrike perioden begynner, men er redd dette går ut over natta. Noen med gode råd her?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #2 Skrevet 23. mai 2007 det er ikke uvanelig med skrikeperioder om kvelden, min var sånn også,husker egentlig ikke hvordan det gikk over... han er 3 mnd nå
Sjonkel Rolf Skrevet 23. mai 2007 #3 Skrevet 23. mai 2007 Tar hun smokk? I så fall ville jeg heller gitt henne den enn flaske. Hvor ofte spiser hun på dagen? Om hun er veldig urolig i de timene, kan det veldig godt være at hun faltisk trenger å sove da. Men det er ikke sikkert hun soer mer enn en halvtime, for så å være våken en stund fram til hun legger seg igjen for natta. Men kanskje sover hun akkurat like lenge på morgenen for det om hun legges 3 timer tidligere. Jeg ville nok prøvd et par ukers tid å legge henne i 7-tiden, og se hvordan det går. Våkner hun veldig tidlig da, ville jeg prøvd å ta jobben med å bysse henne i søvn igjen, det gjorde vi med førstemann, og da sov han plutselig fra 19-07
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #4 Skrevet 23. mai 2007 Hun tar smokk og noen kvelder hjelper det med den, men stort sett må hun ha flaska. Det går stort sett 3-4 timer mellom måltidene på dagen. Merker at hun er veldig trøtt på kvelden og helst skulle sovet, men hun vil bare ikke.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #5 Skrevet 23. mai 2007 Min gutt er også 2 mnd og urolig på ettermiddag/kveld. (ganske vanlig) Jeg gir også flaske og har samme problem ang. det å prøve å gi mat. Her begynner uroligheten gjerne om ettermiddagen slik at vi får han i seng til kl.20. Da føler jeg nesten han sovner av utmattelse. Dette er mitt andre barn - broren var på samme måte-så jeg vet at dette bare er en periode som varer frem til 3mnd. Mitt råd er å sette måltidene hennes opp mot når du vil legge henne. Du vil nok allikevel ha en skrikeperiode, men vil kanskje forskyve den til litt tidligere på kvelden. Vi har det slik: kl.08 kl.12 kl.16 så noen smakebiter om det er mye hyl kl,20 kveldsstell kl.23 vekker for å gi et nattmåltid før jeg legger meg kl.04 nattmåltid jeg håper han snart vokser fra - drikker max.50ml
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #6 Skrevet 23. mai 2007 Er han våken mellom16 og 20 eller sover han noe?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #7 Skrevet 23. mai 2007 Han sover gjerne 30-45 min - rett etter den siste flasken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå