Gjest Skrevet 23. mai 2007 #1 Skrevet 23. mai 2007 Jeg blir så innmari deppa altså :'( Vært på kontroll nå, og den ligger enda i seteleie... Har liksom funnet seg ei favorittstilling, og skyndte seg dit når JM begynte å trykke på den :/ Skal tilbake på kontroll om ei uke, og hvis ingenting skjer skal dem forsøke vending om to uker, altså i uke 37. Jeg har mest lyst til å grine. Tør ikke setefødsel, og har ikke lyst på KS heller. Også er jeg redd for at fødselen skal starte tidlig som med de to andre, og gå fort... Og at det skal bli komplikasjoner da... Hvorfor kan ikke jeg, som ikke gruer meg til fødsel (vanlig) engang, og ikke er redd, bare få føde i fred og ro???`
Gjest Skrevet 23. mai 2007 #2 Skrevet 23. mai 2007 har det akkurat på samme måte. ikke gruet meg noe videre til fødselen men nå som kjeltringen ligger med hodet opp blir alt så mye værre. jeg VIL føde vanlig. men her har han også to uker på å snu seg selv, hvis ikke må jeg inn å få snudd han. masse lykke til, til deg, Hold meg oppdatert.
Gjest Skrevet 23. mai 2007 #3 Skrevet 23. mai 2007 hvordan kjennes det ut når bebisen ligger i seteleie?? har mistanke om at det er en som ligger slik her også.. skal til jordmor i morgen og da får jeg vite det.
Gjest Skrevet 23. mai 2007 #4 Skrevet 23. mai 2007 Jeg vil også føde vanlig... Vet ikke hvorfor, men tanken på de andre alternativene skremmer meg... En vanlig fødsel er helt greit liksom. Fikk beskjed om å møte fastende til vendinga, hvis det går så langt, for hvis bebisen blir stressa av det kan det fort ende med haste-snitt... Bare det er jo nok til å skremme vannet av meg :'( JM sjekka at d var nok folk på jobb og greier den dagen hu satte meg opp... Så det er tydelig at de syns det er litt risikabelt de også...
attpåklatt!! Skrevet 23. mai 2007 #5 Skrevet 23. mai 2007 Hei kjære deg!! innom her for å se om det er noe nytt med "kjente", og dette var ikke noe kos lesing!! Men, det kan jo enda gå bra, de klarer jo ofte å få snudd de! Eller kanskje h*n snur seg selv innen et par uker.. håpe håpe!! Får du velge om ks eller fødsel når de er i seteleie? Tror eg hadde valgt ks, selv om det er det siste eg kunne tenkt egentlig! Men hadde ikke orket å være redd for komplikasjoner.. er jo trolig siste gangen dette, så hvorfor ta sjanser... Og får du planlagt ks så skjer det nok litt før temin, så det er jo litt positivt! Da har du jo ikke så lenge igjen.. Krysser og håper for deg!! Mange klemmer og positive tanker sendes til deg!!
Gjest Skrevet 23. mai 2007 #6 Skrevet 23. mai 2007 Jeg kjenner hodet godt oppe ved ribbeina på høyre side, det er som regel der den ligger... Mest spark nede og midt på magen egentlig, litt armer lengre opp innimellom. Det som er positivt i dette er at bebisen er "liten" enda og har forholdsvis god plass og tumle rundt på, jeg kjenner jo også godt at den flytter rundt inni der. Men den er oftest på yndlingsplassen sin ja...
VinterSol+2 Skrevet 23. mai 2007 #7 Skrevet 23. mai 2007 huff, ikke noe trivelige nyheter moniccen! Men om det er noen trøst, så snudde babyen til en venninne av meg seg to dager før fødsel! Hun sa det var vondt, og en helt sprø følelse, men fikk da iallefall normal fødsel! Babyen din har enda tid. og enda plass. Skal krysse fingrene for dere!
Gjest Skrevet 23. mai 2007 #8 Skrevet 23. mai 2007 Kunne du tenke deg å prøve akkupunktur? Finn en god akkupunktør- de kan snu babyen de:-)) Lykke til!
fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 23. mai 2007 #9 Skrevet 23. mai 2007 Hei Skjønner veldig godt hvordan du føler det. Jeg har enda åtte uker igjen, så får satse på at han snur seg mange ganger innen den tid, men jeg tenker litt på det.. Jeg vet om noen som har brukt akupunktur og dermed fått babyen til å snu seg av seg selv, det er jo en mulighet du kan vurdere. Ellers så sier yogainstruktøren min at det kan hjelpe å ligge på ryggen, med bøyde knær og så løfte opp rompa og ryggen, slik at du bare hviler på øverste del av rygg og føttene. Da gir du babyen masse ekstra plass og kanskje det bare er det som skal til.. Lykke til.
Gjest Skrevet 23. mai 2007 #10 Skrevet 23. mai 2007 Hei Så koselig Tror jeg får velge ja, dersom den ligger i "rent" seteleie, og velger vel KS da, selv om jeg overhodet ikke ønsker det. Problemet er at da må jeg også inn til Bodø for og ta det, for her ute i Lofoten gjør de ikke planlagte KS... Så blir jeg jo redd da, for at det skal starte, og gå fort, slik at de ikke rekker å få meg dit før det er "for sent"... Utrolig hva man skal bekymre seg for :/ Er nok siste gangen ja, kjenner meg veldig ferdig med BL og bekymringer nå Hehe... Men, hvordan går det med deg da? *klem*
Gjest Skrevet 23. mai 2007 #11 Skrevet 23. mai 2007 Vet sannelig ikke om d fins noen akupunktører her jeg bor... Bor jo i utkantstrøk :/
attpåklatt!! Skrevet 23. mai 2007 #12 Skrevet 23. mai 2007 Skjønner godt du er redd ja.. Når en er så tett opp mot slutten vil en jo at alt skal gå på skinner.. Er nok siste gang her og ja!! BL er helt pyton denne gang.. kjenner det sliter endel på humøret. Er 100% sykemeldt nå, håper det hjelper litt. H*n inni her er en veldig aktiv en for tiden, er jo koselig det, og hjelper ihvertfall på humøret!! magen vokser litt for fort synes eg.. men er ikke overrasket, det ligger til familien!! Håper bare det ikke blir for tungt i sommer.. Klemklem!!
Gjest Skrevet 23. mai 2007 #13 Skrevet 23. mai 2007 Sykemeldt nå jeg også... Orket ikke mer, greier nesten ikke gå enkelte dager :/ Og, som du sier, så sliter det veldig på humøret. Blir deppa, og får dårlig samvittighet for de andre to gullungene, og huset og alt jeg ville gjort... Sukk... Ble visst en skikkelig deppedag dette... Koselig når de er aktive inni der ja Er du kommet langt nå?
Alba44 Skrevet 23. mai 2007 #14 Skrevet 23. mai 2007 Skjønner godt at det ikke er noen drømmesitusjon, moniccen. Men husk; mye kan skje på 2 uker, og forhåpentligvis vil lillevennen snu seg til den tid. Krysser fingrene for at det skjer!!! )
pillis Skrevet 23. mai 2007 #15 Skrevet 23. mai 2007 Må signerer denne. Jeg er helt enig og kunne ikke sagt det bedre selv. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Egentlig nekter jeg setefødsel og kommer nok å prøve å få keisersnitt, men er ikke helt fornøyd med det heller. Puh
Gjest Skrevet 23. mai 2007 #16 Skrevet 23. mai 2007 Ja, jeg sier det til meg selv ofte... Men så tar redselen overhånd :/ Men vet jo at det kan skje... Lillesøster min snudde seg bare noen timer før fødselen hun... Krysser alt jeg har... Burde sikkert tenke positive tanker også, får forsøke så godt jeg kan!
attpåklatt!! Skrevet 23. mai 2007 #17 Skrevet 23. mai 2007 Ja, føler meg temmelig ubrukelig for tiden... prøver å tenke positivt og ikke klage for mye, det er jo selvvalgt!! Men noen dager er bare litt mer deppings enn andre.. Er 23 fullgåtte i dag! Så det har gått veldig fort denne gang.. kan godt bremse litt nå.. Men, det er vel bare noen uker til eg ser annerledes på det.. hehe! Skal sikkert bli lei og bare vente på termin! Er mannen hjemme eller på jobb? Er han hjemme ved termin? Har du noen gutte eller jentefølelse?
Gjest Skrevet 23. mai 2007 #18 Skrevet 23. mai 2007 Ja, selvvalgt er det, det er helt sikkert *hihi* Og ubrukelig er ordet. er akkurat slik jeg føler meg innimellom... Jeg vil jo fungere! Vil at kroppen skal være slike den pleier, vil ikke ha vondt lengre... Tida går innmari fort... Jeg er jo 35+1 i dag... Skjønner ikke hvor ukene har blitt av. Men gleder meg jo til å bli ferdig nå, hadde ikke trodd d skulle bli så slitsomt. Og gleder meg jo til å få bebisen ut til meg Mannen er hjemme nå, og blir hjemme til alt er over Heldigvis! Har litt jentefølelse, men kan vel like godt være håp Vil jo være moro med ei lita prinsesse. men blir nå like glad uansett. fant dere ut noe på UL, el vil dere ikke vite?
MathildeC Skrevet 23. mai 2007 #19 Skrevet 23. mai 2007 Jeg er i uke 33 nå og har har det vært tverrleie eller seteleie hele veien. I natt syntes jeg hun snudde seg litt og jeg fikk håpet opp, men i dag er alt ved det samme.. Dette er min første og har jo ikke lyst til å "begynne" med keisersnitt med tanke på etterfølgende svangerskap, men jeg har ikke lyst på setefødsel heller. Jeg er livredd ved tanke for komplikasjoner for baby, pga en situasjon i min egen familie. Men har egentlig bare lyst på en vanlig fødsel, har aldri sett for meg at jeg skulle ha keisersnitt.. Men det er jo noen uker igjen, håper og håper.. Jeg skal forresten prøve akupunktur også.
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 23. mai 2007 #20 Skrevet 23. mai 2007 Har du prøvd å gå inn på kjerringråd på siden her, er visst et kjerringråd for å få barnet til å snu seg, er jo verdt et forsøk.. Lykke til!!
Gjest Skrevet 23. mai 2007 #21 Skrevet 23. mai 2007 Nei, har ikke sett d, skal sjekke Må bare psyke meg litt opp først, er helt satt ut i dag... Vil så gjerne ha en normal fødsel. Er redd for bebisen, at noe skal gå galt og sånt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå