Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det egentlig som gjør disse UV-draktene så fantastiske i fht vanlige klær? Er de innsatt med noe spes som beskytter mot sola eller? Skjønner at d sikkert er mer behagelig enn en våt t-skjorte, men er det bare det? Jeg har kjøpt en bade-tskjorte (badedraktstoff) på cubus, da er det bare underarmer og bein igjen av kroppen som må smøres!

Bare undres jeg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var inne på en side her som selger slike hele "romferd" drakter til små barn med uv og greier. De var heldekkende og jeg stusset litt, er ikke litt av det å være ute i solen det å kjemme luften, kunne aldri falt meg inn å tredd på en slik drakt på små 1 åringer ved en strand, som du sier er t-shirt like greit eller solkrem.

Skrevet

En vanlig bomulls skjorte beskytter like mye som faktor 10, og det er jo litt lite kanskje?

Skrevet

På sidene til Sunwear står det at en vanlig hvit t-skjorte kan beskytte ned til faktor 15

Skrevet

Man må jo selvfølglig passe på det med sola. Så nå beveger jeg meg kanskje i farlig farvann. Men jeg har MS, og en av de mulige årsakene til MS, blir hevdet å kunne være for lite sollys på kroppen. Så jeg for min del vil være forsiktig med sønnen min, men heller ikke bli overforsiktig. Ang. det med UV-drakter, vet jeg jammen ikke, om det er materialet eller måten stoffet er vevd på, som gir den ekstra beskyttelsen???

Skrevet

Vanlig badetøy slipper UV strålene igjennom. UV-draktene er laget i et stoff som i de fleste tilfeller (dette står spesifisert) er det samme som å smøre med SF 50.

Jeg går til oppfølging til hudlege pga føflekker etc og jeg har blitt anbefalt uv klær til minsten og fikk høre at vanlige klær ikke er i nærheten av å ha samme beskyttelse. (og han er ikke betalt av noen for å si det heller ;-) )

Skrevet

Litt av poenget er at UV-klärne beskytter naar det ogsaa er vaatt. Det gjör ikke vanlige klär paa samme viset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...